Asociace z automobilového a elektromobilního průmyslu vyzvaly pražský magistrát, aby přehodnotil úvahy o ukončení bezplatného parkování elektromobilů v hlavním městě.
Způsob rozhodování o dalším osudu tohoto opatření má již dnes negativní dopady na prodej elektromobilů v Česku. Uvedly to ve společné tiskové zprávě Sdružení automobilového průmyslu, Svaz dovozců automobilů a Elektromobilní platforma.
Asociace reprezentující automobilový a elektromobilní průmysl jsou přesvědčeny, že případné přijetí takového rozhodnutí by zvýšilo emise a hluk z dopravy v Praze a vyslalo nesprávný signál směrem k veřejnosti. Praha a její okolí jsou ekonomicky nejsilnější oblastí České republiky a možnost zdarma zaparkovat v Praze při dojíždění do práce je jeden z mála benefitů, kterého se majitelům elektromobilů v Česku dostává, uvedly svazy.
Náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) nedávno řekl, že v koaliční smlouvě je reforma systému s cílem zklidnit dopravu v centru. „Budeme muset ukončit podporu elektromobilů, které parkují zadarmo. Protože to je věc, která měla smysl v minulosti, ale teď už smysl nedává. Elektromobil zabírá místo jako kterékoliv jiné auto,“ uvedl.
Argument, že ti, co mají dostatek financí na pořízení elektromobilu, mají i na zaplacení parkování, je podle asociací velice nešťastný. Lidé uvažující o koupi elektromobilu mohou kvůli zrušení bezplatného parkování nakonec dát přednost vozu s konvenčním spalovacím motorem, s nímž budou do centra Prahy jezdit i nadále, zejména pak v případě starších modelů přispívat k dalšímu znečištění ovzduší a hluku v ulicích, tvrdí svazy.
„Jakkoli velikost elektromobilu je podobná velikosti vozů na fosilní paliva, původní návrh jistě nebyl motivován rozměry elektromobilu a při zatím extrémně nízkém počtu elektromobilů k omezení stávajících parkovacích míst plošně nedochází. Uvažovaný krok pražského magistrátu tak jde nejen proti rozvoji elektromobility, ale i čistému ovzduší v metropoli,“ uvedly asociace.
V České republice je registrováno celkem 6,5 milionu aut, z nichž elektromobily zatím tvoří zanedbatelnou část. V loňském roce se elektromobily na celkových registracích nových osobních aut podílely jen dvěma procenty a v roce 2021 to bylo pouze 1,3 procenta. Z celkových zhruba 16 tisíc elektromobilů registrovaných v Česku se jich v Praze pohybují řádově vyšší stovky, maximálně nízké tisíce. Celkově je přitom v hlavním městě okolo milionu osobních automobilů.
Zdroj:novinky.cz
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným