Fotografie: Technická univerzita v Mnichově
- Je to vzdálenost, jako byste vyrazili z Prahy vozem do španělské Granady
- Za rekordem stojí studenti Technické univerzity v Mnichově
Studenti Technické univerzity v Mnichově (TUM) vyvinuli elektromobil s nejdelším dojezdem na světě. Na jedno nabití baterie ujeli více než 2 573 kilometrů. V rámci veletrhu IAA Mobility tým usiloval o nový světový rekord na mnichovském letišti. Test trval celých šest dní, během nichž tým spal na lůžkách v leteckém hangáru, jak informuje univerzita v tiskové zprávě.
Tým TUfast Eco v honbě za Guinnessovým světovým rekordem upravil vůz muc022, se kterým se již dříve účastnil soutěží efektivních elektromobilů. Mladí inženýři se soustředili především na aerodynamický design a lehkou konstrukci, také ale instalovali větší baterii o kapacitě 15,5 kWh.
Rekordní jízdu umožnilo mnichovské letiště, které poskytlo prázdný hangár pro letadla. A proč hangár? Aby mohlo dojít ke stanovení nového světového rekordu i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Dosavadní rekordman přitom urazil „jen“ 1 608,54 km. Tuto vzdálenost se týmu Technické univerzity v Mnichově podařilo překonat už za čtyři dny. Protože však baterie na palubě muc022 stále nebyla vybitá, tým pokračoval v cestě. Na konci cesty, po 99 hodinách, ukazoval tachometr 2 573,79 kilometrů. Jen pro srovnání, je to asi, jako kdybyste vyrazili z Prahy vozem do španělské Granady. Výsledek je ale mimořádně zajímavý i z hlediska spotřeby energie, neboť znamená, že tým TUfast Eco spotřeboval na ujetí 100 kilometrů pouze 0,6 kWh. I extrémně úsporné sériové elektromobily přitom spotřebují cca 13 kWh na každých 100 kilometrů jízdy. Ovšem je nutné dodat, že průměrná rychlost muc022 během cesty za rekordem by při pouhém přepočtu činila asi jen 26 km/h, ale z důvodu střídání řidičů atp. byla pravděpodobně ještě nižší.
Gratulace od bavorského ministra vědy a rektora Technické univerzity v Mnichově
Tým se dočkal gratulace například od bavorského ministra vědy Markuse Blume, který mimochodem také studoval na Technické univerzitě v Mnichově: „Světový rekord pro TUM! Gratuluji týmu TUfast Eco k tomuto úžasnému úspěchu. Jsme na studenty hrdí. Tvoří jedinečného ducha TUM. A my jsme hrdí na naši špičkovou univerzitu, která vyžaduje a podporuje průkopnické myšlení. Na TUM se řídíme heslem: studuj a zkoušej. Výsledek: Mezinárodní inženýrské umění made in Bavaria. Světovým rekordem naši studenti neprokazují pouze sportovní ambice. Je za tím něco víc: Chtějí utvářet budoucnost mobility udržitelným způsobem.“
Fotografie: Soutěžní vozidlo muc022 v honbě za světovým rekordem.
Ke gratulacím se přidal i prezident Technické univerzity v Mnichově Thomas F. Hofmann: „Elektromobil s nejdelším dojezdem na světě je z Mnichova! Na TUM podporujeme studentské iniciativy z nejrůznějších akademických oborů a vedle studia poskytujeme prostor pro kreativitu. Jsem obzvláště hrdý na to, že v tomto prostředí naše týmy dosahují stále znovu a znovu nejlepších výsledků. To také potvrzuje skutečnost, že ve výuce děláme spoustu věcí správně. Studentské skupiny přinášejí do kampusu další život a podporují talentované jedince, někdy již v průběhu bakalářského studia. Upřímně blahopřeji týmu TUfast Eco k překonání tohoto světového rekordu!“
Tým TUfast Eco je úspěšný i na mezinárodních soutěžích
Kromě pokusů o překonání rekordů se tým TUfast Eco pravidelně účastní mezinárodních soutěží, jako je například Shell Eco Marathon. Zde testuje své odborné znalosti a soupeří s týmy z jiných univerzit v nejrůznějších oborech, jako je například autonomní řízení. „Příprava na rekord si vyžádala kromě studia i nespočet hodin práce. O to více nás těší, že jsme nyní držiteli světového rekordu. Muc022 uspěl již v několika soutěžích a nyní vše korunoval. Děkujeme všem, kteří nás podporovali,“ uvedl tým TUfast Eco.
Zdroj: fDrive.cz
Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu
Škoda Elroq. Srovnání klasické verze s variantou First Edition vpravo Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů enyaq a i s elroqem nyní eviduje dalších 50 000 objednávek, z toho 20 000 na
Parkování zdarma pro elektroauta nekončí, Praha zpoplatnění znovu odložila
Řidiči elektromobilů budou zadarmo parkovat v pražských zónách placeného stání (ZPS) i v první polovině roku 2025. Původně mělo bezplatné parkování vozů na elektrický pohon skončit letos 1. ledna,
Rohlík spouští rozvoz elektromobily s vyměnitelnými bateriemi. Připravené k jízdě jsou za tři minuty
Elektromobil BattSwapu v bravach Rohliku Dlouhý vývoj a testování jsou u konce. Rohlík naplno spouští ostrý provoz elektromobilů s vyměnitelnou baterií od společnosti BattSwap. Ty umožňují mít plně nabitou
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným