Baterie je nejdražší částí elektromobilu. Běžný zájemce ale nemá šanci posoudit její reálnou kondici. Díky novému standardu získá informace o její kvalitě z certifikátu, který se stane nedílnou součástí každého vozu.
Pří výběru elektromobilu hraje velkou roli trakční baterie. Podle účelu vozu vybíráme její velikost, která se nakonec odrazí i v ceně. Její kondice bude hrát roli zejména při prodeji na sekundárním trhu. Ochranou veřejnosti před nekvalitním elektromobilem má být nový standard certifikace, na němž pracuje společnost CARA, zabývající se ochranou spotřebitelů.
Roland Gagel, člen představenstva společnosti CARA, v rozhovoru pro portál Fleet Europe uvedl, že mezi lidmi stále panuje nedůvěra ohledně životnosti baterií v elektromobilech. Nová metodika poskytne jednotnou formu kontroly zbytkové kapacity, což dá spotřebitelům jistotu a prodejcům nový cenotvorný nástroj.
Posouzení proběhne na základě údajů načtených z řídicí jednotky akumulátoru, což dokáže každý dobrý prodejce. Tím se nastaví jednotné podmínky pro všechny. Podrobnější analýza se provede v případě specifického užití elektromobilu, vozu po nehodě, nebo pokud baterie hlásí nezvykle nízkou kapacitu.
Evropskou unií uznané certifikáty SoH se stanou součástí dokumentace ojetého elektromobilu. Gagel očekává, že bez něj bude elektromobil jen těžko prodejný. Certifikace se rozjede v následujících týdnech s tím, že pro příští rok už bude nepostradatelnou součástí dokumentace ojetého vozu.
Zdroj: autorevue