- Toyota má velké plány na rozvoj elektromobility
- Opel spustil prodej elektrické Astry, nabízí výhodný leasing
- V Americe vítězí konektor Tesly a čeští studenti představili novou formuli
Dnes se podíváme na velké elektrické plány Toyoty, příchod elektrického Opelu Astra na trh, novou elektrickou formuli a zajímavost ze světa nabíjení elektromobilů v Americe. Pokud vás některá informace zaujme více, podrobnosti naleznete pod jednotlivými odstavci.
Začneme u velkých plánů na rozvoj elektromobility automobilky Toyota a její luxusní odnože Lexus. Za bývalého šéfa byla Toyota známá tím, že věří více hybridní technologii a vodíku než elektromobilům. Zastávala ale postoj, že každý má mít možnost volby. U tohoto postoje zůstává, ale můžeme pozorovat mnohem větší důraz na vývoj elektromobility. V roce 2026 bychom se tak měli dočkat prvního elektromobilu druhé generace, který ponese značku Lexus a dojezd má mít 1 000 kilometrů. Jelikož japonští inženýři nemají tolik ve zvyku mluvit do větru jako jejich američtí a čínští kolegové, je reálné, že se toho v uvedeném termínu opravdu dočkáme.
Z Japonska se přesuneme do Evropy k Opelu. Ten totiž začal prodávat plně elektrickou verzi Astry, což je první elektromobil v této modelové řadě. V Německu je k dispozici i za atraktivní leasingovou cenu 399 eur, tedy v přepočtu přibližně 9,5 tisíc korun. Na český trh by pak měla dorazit na podzim tohoto roku. Těšíte se na elektrickou Astru a přáli byste si, aby leasing za podobnou cenu byl k dispozici i tady?
Z Evropy se ale ještě přesuneme za jednou zajímavostí do Ameriky. Zatímco v Evropě jednoznačně vyhrál konektor CCS, který začala používat Tesla i automobilky z Dálného východu, v Americe to začíná vypadat na vítězství konektoru NACS od Tesly. Přechod na něj totiž oznámily automobilky Ford a General Motors, které standard CCS1 v USA spoluzakládaly. Stejný krok zvažuje i Stellantis. Vypadá to tedy, že alespoň v Americe Tesla se svým standardem prorazí.
Zakončíme u elektrické formule českého týmu. Úspěšný studentský tým e-Force totiž představil 12. generaci své elektrické formule pro seriál Formula Student. Nová formule spojuje dvě dosavadní formule do jedné. Místo autonomní formule DV.03 a pilotované formule FSE.11 tým bude mít pouze jednu, která bude soutěžit jak s pilotem za volantem, tak i v autonomních disciplínách. Letos se zúčastní minimálně čtyř závodů, tak držme palce, ať čeští studenti přivezou další úspěchy.
Zdroj:fdrive.cz
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/07/Screenshot-2024-07-19-at-09-00-59-BMW-testuje-revolucni-elektromotor.-Sklizi-tim-ovoce-podpory-startupu-fDrive.cz_-300x200.png)
BMW testuje revoluční elektromotor. Sklízí tím ovoce podpory startupů
Fotografie: BMW Mnichovská automobilka už 9 let systematicky podporuje vybrané startupy Zrychluje tím adaptaci nových technologií z nejrůznějších oborů Aktuálně došlo na pohon elektromobilů, který by
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/07/Screenshot-2024-07-08-at-10-38-03-Jak-se-znaci-dobijeci-misto-a-co-hrozi-za-neopravnene-stani-na-nem-fDrive.cz_-1-300x200.png)
Jak se značí dobíjecí místo a co hrozí za neoprávněné stání na něm?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz Dopravní značení není jednotné Pokuty jsou v rozmezí od 1 000 do 2 600 Kč Nejen v našich končinách se začínají množit dobíjecí stanice a spolu s tím
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/06/Screenshot-2024-06-26-at-10-57-40-BMW-chce-pritahnout-mlade-zakazniky.-Chysta-elektricke-rady-1-a-2-fDrive.cz_-300x200.png)
BMW plánuje přitáhnout mladé zákazníky. Chystá elektrické řady 1 a 2
Fotografie: BMW Řada i1 má cílit na mladé řidiče K dispozici bude i model i2 V nabídce současně zůstane spalovací verze jedničkové řady Kompaktní BMW řady