Fotografie: Škoda Auto
- Nový plug-in hybridní Superb dostane rychlé DC nabíjení i třífázovou nabíječku
- V nabídce se premiérově objeví rovněž mild-hybridní benzinové pohony
- Z nabídky definitivně vypadly ručně řazené převodovky
Škoda Auto zveřejnila dávku informací o nové Škodě Superb ještě před její oficiální premiérou. Dozvěděli jsme se, že nabídka bude maximálně kopírovat stávající generaci, prořídne ovšem nabídka možných kombinací motorů, pohonů a převodovek. Nadále bude k dispozici liftback a kombi, poháněna budou přední nebo všechna kola, přičemž každý motor dostane pevně přirazený pohon bez možnosti volby. Kdo tedy zatouží po verzi 4×4, bude muset vybrat ze dvou vrcholných motorů 2.0 TSI 265 k či 2.0 TDI 193 k. Všechny jednotky splní emisní normu Euro 6e.
Parkování zdarma pro elektroauta nekončí, Praha zpoplatnění znovu odložila
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Řidiči elektromobilů budou zadarmo parkovat v pražských zónách
Rohlík spouští rozvoz elektromobily s vyměnitelnými bateriemi. Připravené k jízdě jsou za tři minuty
Elektromobil BattSwapu v bravach Rohliku Dlouhý vývoj a testování jsou u konce. Rohlík naplno spouští ostrý provoz elektromobilů s vyměnitelnou baterií od společnosti BattSwap. Ty umožňují mít plně nabitou
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Z nabídky vypadl letitý agregát 1.4 TSI, v plug-in hybridní sestavě jej nahradí modernější 1.5 TSI, a to rovnou v nové generaci EA 211 evo2 vybavené nejen proměnnou geometrií turba, ale také Millerovým cyklem. Stejný motor o vlastním výkonu 150 k se také standardně spojí s mild-hybridním pohonem, kde bude navíc vybaven aktivním vypínáním válců ACT+. Převodovka bude vždy sedmistupňová dvouspojková DSG, a to nově včetně verzí 4×4, jedinou výjimkou vytvoří PHEV s šestistupňovým DSG a integrovaným přídavným elektromotorem.
Největší nálož novinek přinese plug-in hybrid o systémovém výkonu 204 k, ten se totiž nově stane prostředkem použitelným i na delší čistě elektrické cesty. Dostane totiž téměř dvojnásobnou kapacitu trakční baterie 25,7 kWh (dosud 13 kWh), čistě elektrický dojezd 100 km a především zcela nové možnosti nabíjení. Místo dosavadní jednofázové nabíječky 3,6 kW nasadí totiž rovnou třífázovou s příkonem až 11 kW, navíc doplněnou rychlým stejnosměrným nabíjením o rychlosti 50 kW. S ním bude doplnění baterie místo stávajících několika hodin otázkou desítek minut.
Zdroj:fDrive.cz