



Fotografie: Škoda Auto
- Nový plug-in hybridní Superb dostane rychlé DC nabíjení i třífázovou nabíječku
- V nabídce se premiérově objeví rovněž mild-hybridní benzinové pohony
- Z nabídky definitivně vypadly ručně řazené převodovky
Škoda Auto zveřejnila dávku informací o nové Škodě Superb ještě před její oficiální premiérou. Dozvěděli jsme se, že nabídka bude maximálně kopírovat stávající generaci, prořídne ovšem nabídka možných kombinací motorů, pohonů a převodovek. Nadále bude k dispozici liftback a kombi, poháněna budou přední nebo všechna kola, přičemž každý motor dostane pevně přirazený pohon bez možnosti volby. Kdo tedy zatouží po verzi 4×4, bude muset vybrat ze dvou vrcholných motorů 2.0 TSI 265 k či 2.0 TDI 193 k. Všechny jednotky splní emisní normu Euro 6e.

Počátky historie elektromobilu nás vedou až do roku 1835, ale rok 2034 bude skoro stejně zásadní
Elektromobil totiž hraje klíčovou roli ve strategii EU dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Výzkumná skupina BloombergNEF mimo jiného odhaduje, že ke splnění ambiciózního cíle uhlíkové

Praha postaví řadu nových nabíječek elektromobilů za skoro půl miliardy
Elektromobilita, ilustrační fotografie Pražané se mají v následujících letech dočkat až patnácti set veřejně přístupných pomalých dobíjecích stanic pro elektromobily, které budou instalovány v různých lokalitách metropole

Elektrický mercedes boří rekordy, Zemi by objel za osm dnů
Koncept sportovního sedanu Mercedes-AMG GT XX předvedl během testování na italském okruhu Nardó působivé schopnosti a připsal si hned pětadvacet nových rekordů mezi elektromobily. Mercedes-AMG GT
Z nabídky vypadl letitý agregát 1.4 TSI, v plug-in hybridní sestavě jej nahradí modernější 1.5 TSI, a to rovnou v nové generaci EA 211 evo2 vybavené nejen proměnnou geometrií turba, ale také Millerovým cyklem. Stejný motor o vlastním výkonu 150 k se také standardně spojí s mild-hybridním pohonem, kde bude navíc vybaven aktivním vypínáním válců ACT+. Převodovka bude vždy sedmistupňová dvouspojková DSG, a to nově včetně verzí 4×4, jedinou výjimkou vytvoří PHEV s šestistupňovým DSG a integrovaným přídavným elektromotorem.
Největší nálož novinek přinese plug-in hybrid o systémovém výkonu 204 k, ten se totiž nově stane prostředkem použitelným i na delší čistě elektrické cesty. Dostane totiž téměř dvojnásobnou kapacitu trakční baterie 25,7 kWh (dosud 13 kWh), čistě elektrický dojezd 100 km a především zcela nové možnosti nabíjení. Místo dosavadní jednofázové nabíječky 3,6 kW nasadí totiž rovnou třífázovou s příkonem až 11 kW, navíc doplněnou rychlým stejnosměrným nabíjením o rychlosti 50 kW. S ním bude doplnění baterie místo stávajících několika hodin otázkou desítek minut.
Zdroj:fDrive.cz