Foto: OlifeEnergy
- V roce 2025 dojde k výraznému zlepšení nabíjecí infrastruktury
- Na každých 60 km evropské dálniční sítě by měla připadat jedna nabíjecí stanice
- Evropská letiště dostanou povinnost poskytnout elektřinu stojícím letadlům
Rada Evropské unie počátkem týdne přijala nový zákon o infrastruktuře nabíjení elektromobilů. Ten je nazýván milníkem ve snižování emisí uhlíku v evropském dopravním sektoru. Nový zákon, o kterém píše electrek.co, ale nejspíše způsobí nemalé pozdvižení u energetických firem, dodavatelů nabíjecích stanic a v dalších sektorech. Počínaje rokem 2025 totiž budou muset být rychlonabíjecí stanice přítomny každých 60 km podél transevropské dopravní sítě (TEN-T). Rozsáhlý balíček vyzývá EU, aby do roku 2030 snížila své čisté emise skleníkových plynů alespoň o 55 % ve srovnání s úrovněmi v roce 1990 a dosáhla klimatické neutrality v roce 2050. Balíček v současné době obsahuje přísné předpisy na podporu elektrifikace v automobilech a alternativních palivech v segmentu letectví a námořní dopravy.
V příštích letech se má výrazně zvýšit počet veřejných rychlonabíječek elektromobilů na všech hlavních koridorech. Rada EU sdílela regulační podmínky svého nejnovějšího zákona o nabíječkách pro elektromobily, který požaduje zpřísněnou infrastrukturu ve všech segmentech dopravy na kontinentu. A o co konkrétně se jedná? Za tři roky musí být na každých 60 km u hlavních dopravních koridorů evropských dálnic instalovány rychlodobíjecí stanice pro elektromobily s výkonem alespoň 150 kW. Nabíjecí stanice pro těžká elektrická vozidla s minimálním výkonem 350 kW musí být rozmístěny každých 60 km podél hlavní sítě a na každých 100 km od roku 2025.
Elektromobilita: Co vidíme, a co přehlížíme?
Elektromobily lze nabíjet kdekoli, je-li tomu uzpůsobena infrastruktura. Zdroj: medium.seznam.cz Elektromobilita je více než jen náhrada spalovacích motorů. Je to součást širší změny, která přináší
Investice do elektromobilů se mi nevyplácí, jednou se to ale otočí, říká lídryně Shellu
Foto: Sydney Kimball Britsko-nizozemský ropný kolos musí po desetiletích „klidu“ řešit skutečný rébus. Čím dál více motoristů už nenapájí své vozy benzinem či naftou, ale elektřinou. Do
Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu
Škoda Elroq. Srovnání klasické verze s variantou First Edition vpravo Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů enyaq a i s elroqem nyní eviduje dalších 50 000 objednávek, z toho 20 000 na
Vodíkové čerpací stanice sloužící osobním a nákladním automobilům se pak od roku 2030 musí nacházet ve všech městských oblastech a každých 200 km podél hlavní evropské sítě dálnic. Námořní přístavy se pro změnu musí připravit na to, že v roce 2030 dostanou povinnost poskytovat pobřežní elektřinu elektrickým lodím, které se starají o přepravu kontejnerů a dalších věcí. Evropská letiště již za tři roky dostanou povinnost poskytovat elektřinu stojícím letadlům u všech bran a do roku 2030 pak na všech vzdálených stáních. Řidiče vozidel na elektrický nebo vodíkový pohon čeká snadnější možnost placení na dobíjecích stanicích, a to skrze platební karty nebo bezkontaktní zařízení. Vše bez nutnosti předplatného.
Všechny platební transakce pak musí v příštích letech mít transparentní ceny. Provozovatelé dobíjecích stanic musí spotřebitelům poskytnout úplné informace elektronickými prostředky o dostupnosti, čekací době nebo ceně na různých nabíjecích stanicích. Tím bude předcházeno „překvapením“ v podobě vysokých účtů za nabití elektromobilu.
Zdroj: fDrive.cz