Čistě elektrický crossover je dostupný v modelovém provedení 2022 i 2023, zvýhodnění se pohybuje v rozmezí 170.797 Kč až 325.897 Kč.
Automobilka Toyota má ohromné zkušenosti s hybridními vozy, s čistě elektrickými ale dlouho váhala. Koncem října roku 2021 ale představila první čistě elektrický model s krkolomným názvem bZ4X, který se navíc stal prvním přírůstkem do bateriové podznačky blond Zero, odkazující na snahu značky dostat se s emisemi pod nulovou hodnotu.
Vůz vstoupil na český trh s cenovkou od 1.220.000 Kč za model s pohonem předních kol, za čtyřkolku pak zákazníci museli zaplatit minimálně 1.380.000 Kč. V mezidobí se ovšem ceny ještě zvedaly, stejně jako u jiných značek. Nyní však automobilka nabízí zajímavá zvýhodnění.
Na modelový rok 2022 s palubní nabíječkou o výkonu 7 kW totiž značka nabízí zvýhodnění až 300.000 Kč. Nabídka platí pro předokolky s výbavou Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní cena tak z 1.290.000 Kč spadla na 990.000 Kč u předokolky, respektive z 1.450.000 Kč na 1.120.000 Kč u čtyřkolky.
Kromě zvýhodnění 300.000 Kč navíc automobilka nabízí i vybrané příslušenství v hodnotě až 25.897 Kč zdarma, čímž zvýhodnění stoupá na výsledných 325.897 Kč. Navíc je dostupné financování s úrokem 0%, nebo operativní leasing Kinto od 14.990 Kč měsíčně.

Pro vozy modelového roku 2023, které nabízí silnější palubní nabíječku s výkonem 11 kW, nabízí značka zvýhodnění 70.000 Kč. Nabídka opět platí pro předokolky ve výbavách Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní předokolka tak zlevnila z 1.290.000 Kč na 1.220.000 Kč, základní čtyřkolka z 1.450.000 Kč na 1.380.000 Kč.
Kromě zvýhodnění 70.000 Kč navíc automobilka nabízí i zimní komplety a vybrané příslušenství zdarma, díky čemuž by mělo celkové zvýhodnění dosahovat 170.797 Kč. I u novějšího modelového roku je navíc dostupné financování s úrokem 0 %.
A s nimy spojený špičkový servis jako je například příslušenství, řídící software i servis.

Připomeňme, že Toyota bZ4X je osazena baterií s kapacitou 71,4 kWh, přičemž využitelná je kapacita 64 kWh. U předokolky je napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 7,5 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 436 až 500 km.
U čtyřkolky baterie nabíjí dva elektromotory o výkonu 80 kW, každý na jedné nápravě, přičemž celkový výkon je 160 kW a 336 Nm točivého momentu. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 411 až 445 km.
Baterie podporuje nabíjecí výkon až 150 kW, díky čemuž by nabití na 80 % mělo trvat pouze 30 minut. Při pomalém nabíjení by mělo plné nabití vozu trvat 10 hodin, respektive 6,5 hodiny se silnější 11kW palubní nabíječkou.
Zdroj:www.auto.cz

Jak budeme jezdit za pět let: Buď vyhraje elektromobilita, nebo spalováky chytnou druhý dech
Pět let není nic. Sotva polovina životního cyklu automobilového modelu nebo čas, který potřebujete k vypěstování ananasu. Přesto se v pouhých pěti letech změnil trh s elektromobily k nepoznání.

Parkování pro elektroauta v Praze: Konec výjimek, začátek férového systému
Od ledna 2026 končí bezplatné parkování pro elektromobily v Praze. Město však přichází s novým systémem slev a výhod, který podporuje ekologickou dopravu, chrání zájmy rezidentů a nastavuje udržitelná

VIDEO: Nebojte se pořídit si plug-in hybrid
Zjistěte, jak s plug-in hybridem jezdit co nejefektivněji, abyste měli co nejvyšší dojezd a zároveň co nejnižší spotřebu. Naučíme vás dobře plánovat vaše trasy i samotné nabíjení a prozradíme,

EU trh s elektromobily (1-8/2025): Čtvrtina nových aut je do zásuvky, v Česku zatím každé desáté
Během prvních osmi měsíců roku 2025 se v zemích Evropské unie registrovalo o 24,8 % více bateriových elektromobilů (BEV) než ve stejném období loni. Česká republika se řadí

Česko překonalo hranici 50 tisíc elektromobilů, horizont 2030 cílí na čtvrt milionu
Počet osobních bateriových elektromobilů provozovaných v České republice dne 3. září 2025 překročil hranici 50 tisíc vozidel. Od začátku letošního roku tak došlo k nárůstu o téměř 14 tisíc

Počátky historie elektromobilu nás vedou až do roku 1835, ale rok 2034 bude skoro stejně zásadní
Elektromobil totiž hraje klíčovou roli ve strategii EU dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Výzkumná skupina BloombergNEF mimo jiného odhaduje, že ke splnění ambiciózního cíle uhlíkové