Čistě elektrický crossover je dostupný v modelovém provedení 2022 i 2023, zvýhodnění se pohybuje v rozmezí 170.797 Kč až 325.897 Kč.
Automobilka Toyota má ohromné zkušenosti s hybridními vozy, s čistě elektrickými ale dlouho váhala. Koncem října roku 2021 ale představila první čistě elektrický model s krkolomným názvem bZ4X, který se navíc stal prvním přírůstkem do bateriové podznačky blond Zero, odkazující na snahu značky dostat se s emisemi pod nulovou hodnotu.
Vůz vstoupil na český trh s cenovkou od 1.220.000 Kč za model s pohonem předních kol, za čtyřkolku pak zákazníci museli zaplatit minimálně 1.380.000 Kč. V mezidobí se ovšem ceny ještě zvedaly, stejně jako u jiných značek. Nyní však automobilka nabízí zajímavá zvýhodnění.
Na modelový rok 2022 s palubní nabíječkou o výkonu 7 kW totiž značka nabízí zvýhodnění až 300.000 Kč. Nabídka platí pro předokolky s výbavou Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní cena tak z 1.290.000 Kč spadla na 990.000 Kč u předokolky, respektive z 1.450.000 Kč na 1.120.000 Kč u čtyřkolky.
Kromě zvýhodnění 300.000 Kč navíc automobilka nabízí i vybrané příslušenství v hodnotě až 25.897 Kč zdarma, čímž zvýhodnění stoupá na výsledných 325.897 Kč. Navíc je dostupné financování s úrokem 0%, nebo operativní leasing Kinto od 14.990 Kč měsíčně.
Pro vozy modelového roku 2023, které nabízí silnější palubní nabíječku s výkonem 11 kW, nabízí značka zvýhodnění 70.000 Kč. Nabídka opět platí pro předokolky ve výbavách Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní předokolka tak zlevnila z 1.290.000 Kč na 1.220.000 Kč, základní čtyřkolka z 1.450.000 Kč na 1.380.000 Kč.
Kromě zvýhodnění 70.000 Kč navíc automobilka nabízí i zimní komplety a vybrané příslušenství zdarma, díky čemuž by mělo celkové zvýhodnění dosahovat 170.797 Kč. I u novějšího modelového roku je navíc dostupné financování s úrokem 0 %.
A s nimy spojený špičkový servis jako je například příslušenství, řídící software i servis.
Připomeňme, že Toyota bZ4X je osazena baterií s kapacitou 71,4 kWh, přičemž využitelná je kapacita 64 kWh. U předokolky je napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 7,5 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 436 až 500 km.
U čtyřkolky baterie nabíjí dva elektromotory o výkonu 80 kW, každý na jedné nápravě, přičemž celkový výkon je 160 kW a 336 Nm točivého momentu. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 411 až 445 km.
Baterie podporuje nabíjecí výkon až 150 kW, díky čemuž by nabití na 80 % mělo trvat pouze 30 minut. Při pomalém nabíjení by mělo plné nabití vozu trvat 10 hodin, respektive 6,5 hodiny se silnější 11kW palubní nabíječkou.
Zdroj:www.auto.cz
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným
Prodloužení životnosti baterie elektromobilu
Foto: Mybox.eco Proč je správné nabíjení elektromobilu klíčové? Správné nakládání s bateriemi je klíčové pro optimalizaci jejich životnosti a výkonu. I když je možné baterii nabíjet od 0 %
Ničí časté nabíjení baterii?
Foto: Mybox.eco Moderní technologie v elektromobilech a nabíječkách MyBox chrání baterii před poškozením a prodlužují její životnost. Mýtus o škodlivosti častého nabíjení baterie Jedním z běžných mýtů o elektromobilech je, že
Příprava pro montáž nabíjecí stanice – novostavba vs. stávající dům
Mybox.eco Než si pořídíte elektromobil, začnete řešit otázku domácího nabíjení. A s ní nejen výběr nabíjecí stanice, ale také technickou přípravu na instalaci. Pokud plánujete novostavbu, můžete ji