První elektrická Toyota v Česku dost zlevnila. Už stojí pod milion

24

Srp '23

Previous slide
Next slide

Čistě elektrický crossover je dostupný v modelovém provedení 2022 i 2023, zvýhodnění se pohybuje v rozmezí 170.797 Kč až 325.897 Kč.

 

Automobilka Toyota má ohromné zkušenosti s hybridními vozy, s čistě elektrickými ale dlouho váhala. Koncem října roku 2021 ale představila první čistě elektrický model s krkolomným názvem bZ4X, který se navíc stal prvním přírůstkem do bateriové podznačky blond Zero, odkazující na snahu značky dostat se s emisemi pod nulovou hodnotu.

Vůz vstoupil na český trh s cenovkou od 1.220.000 Kč za model s pohonem předních kol, za čtyřkolku pak zákazníci museli zaplatit minimálně 1.380.000 Kč. V mezidobí se ovšem ceny ještě zvedaly, stejně jako u jiných značek. Nyní však automobilka nabízí zajímavá zvýhodnění.

 

Na modelový rok 2022 s palubní nabíječkou o výkonu 7 kW totiž značka nabízí zvýhodnění až 300.000 Kč. Nabídka platí pro předokolky s výbavou Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní cena tak z 1.290.000 Kč spadla na 990.000 Kč u předokolky, respektive z 1.450.000 Kč na 1.120.000 Kč u čtyřkolky.

 

Kromě zvýhodnění 300.000 Kč navíc automobilka nabízí i vybrané příslušenství v hodnotě až 25.897 Kč zdarma, čímž zvýhodnění stoupá na výsledných 325.897 Kč. Navíc je dostupné financování s úrokem 0%, nebo operativní leasing Kinto od 14.990 Kč měsíčně.

 

 

 

 

Pro vozy modelového roku 2023, které nabízí silnější palubní nabíječku s výkonem 11 kW, nabízí značka zvýhodnění 70.000 Kč. Nabídka opět platí pro předokolky ve výbavách Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní předokolka tak zlevnila z 1.290.000 Kč na 1.220.000 Kč, základní čtyřkolka z 1.450.000 Kč na 1.380.000 Kč.

Kromě zvýhodnění 70.000 Kč navíc automobilka nabízí i zimní komplety a vybrané příslušenství zdarma, díky čemuž by mělo celkové zvýhodnění dosahovat 170.797 Kč. I u novějšího modelového roku je navíc dostupné financování s úrokem 0 %.

 

 

A s nimy spojený špičkový servis jako je například příslušenství, řídící software i servis.

Připomeňme, že Toyota bZ4X je osazena baterií s kapacitou 71,4 kWh, přičemž využitelná je kapacita 64 kWh. U předokolky je napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 7,5 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 436 až 500 km.

U čtyřkolky baterie nabíjí dva elektromotory o výkonu 80 kW, každý na jedné nápravě, přičemž celkový výkon je 160 kW a 336 Nm točivého momentu. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 411 až 445 km.

Baterie podporuje nabíjecí výkon až 150 kW, díky čemuž by nabití na 80 % mělo trvat pouze 30 minut. Při pomalém nabíjení by mělo plné nabití vozu trvat 10 hodin, respektive 6,5 hodiny se silnější 11kW palubní nabíječkou.

 

 

Zdroj:www.auto.cz

Ničí časté nabíjení baterii?

Foto: Mybox.eco Moderní technologie v elektromobilech a nabíječkách MyBox chrání baterii před poškozením a prodlužují její životnost. Mýtus o škodlivosti častého nabíjení baterie Jedním z běžných mýtů o elektromobilech je, že

Číst více »

Sdílet:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest