Fotografie: Tesla Motors
- Tesla Model S ve verzi Plaid zlevnila o 639 tisíc Kč, základní o 411 tisíc korun
- Tesla Model X zase dostala větší slevu u základní verze, konkrétně 435 tisíc Kč
- V obou případech je nyní Plaid levnější, než byl před zlevněním Dual Motor
Když Tesla přišla na trh s modernizovanými velkými vozy, tedy Modely S a X, nasadila poměrně vysoké ceny. Z těch bylo jasné, že cílem je prodávat hlavně lidovější vozy Model 3 a Model Y. A tak se i stalo – drtivou část prodejů Tesly tvořily menší auta, zejména pak praktičtější Model Y. Teď ale Tesla udělala nečekaný krok, když skokově zlevnila vrcholné vozy, včetně verzí Plaid. Ty jsou teď levnější než základní Dual Motor před zlevněním.
Začněme prvním sériově vyráběným vozem značky Tesla, kterým je Model S. Ten po uvedení modernizované verze stál v základní verzi Dual Motor 2 700 900 Kč a nyní zlevnil o 411 000 Kč na 2 289 900 Kč. Mnohem větší slevu ale Tesla udělala u vrcholné verze Plaid. Její cena spadla dokonce o 639 000 Kč z 3 288 900 Kč na 2 649 900 Kč!
Pokud jde o základní verze Dual Motor, zaznamenala největší slevu Tesla Model X, která zlevnila o 435 000 Kč z 2 844 900 Kč na 2 409 900 Kč. Naopak u Plaidu byla Tesla štědřejší v případě Modelu S. Tesla Model X Plaid totiž zlevnila o „pouhých“ 546 000 Kč z 3 315 900 Kč na 2 769 900 Kč.
V obou případech platí, že nově stojí vrcholná verze Plaid se třemi motory méně, než stála původně základní verze Dual Motor. Snížil se také cenový rozdíl mezi základními verzemi a vrcholnými Plaidy. Myslíte, že se Tesle podaří výrazně navýšit prodeje velkých vozů? Vybrali byste si za těchto podmínek spíše verzi Dual Motor, nebo vrcholný Plaid? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.
Zdroj: fDrive.cz

Jak budeme jezdit za pět let: Buď vyhraje elektromobilita, nebo spalováky chytnou druhý dech
Pět let není nic. Sotva polovina životního cyklu automobilového modelu nebo čas, který potřebujete k vypěstování ananasu. Přesto se v pouhých pěti letech změnil trh s elektromobily k nepoznání.

Parkování pro elektroauta v Praze: Konec výjimek, začátek férového systému
Od ledna 2026 končí bezplatné parkování pro elektromobily v Praze. Město však přichází s novým systémem slev a výhod, který podporuje ekologickou dopravu, chrání zájmy rezidentů a nastavuje udržitelná

VIDEO: Nebojte se pořídit si plug-in hybrid
Zjistěte, jak s plug-in hybridem jezdit co nejefektivněji, abyste měli co nejvyšší dojezd a zároveň co nejnižší spotřebu. Naučíme vás dobře plánovat vaše trasy i samotné nabíjení a prozradíme,

EU trh s elektromobily (1-8/2025): Čtvrtina nových aut je do zásuvky, v Česku zatím každé desáté
Během prvních osmi měsíců roku 2025 se v zemích Evropské unie registrovalo o 24,8 % více bateriových elektromobilů (BEV) než ve stejném období loni. Česká republika se řadí

Česko překonalo hranici 50 tisíc elektromobilů, horizont 2030 cílí na čtvrt milionu
Počet osobních bateriových elektromobilů provozovaných v České republice dne 3. září 2025 překročil hranici 50 tisíc vozidel. Od začátku letošního roku tak došlo k nárůstu o téměř 14 tisíc

Počátky historie elektromobilu nás vedou až do roku 1835, ale rok 2034 bude skoro stejně zásadní
Elektromobil totiž hraje klíčovou roli ve strategii EU dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Výzkumná skupina BloombergNEF mimo jiného odhaduje, že ke splnění ambiciózního cíle uhlíkové



