
- Montáž probíhá v novém závodě v Södertälje
- Scania tím posiluje přední pozici ekologického výrobce tahačů
- Nová továrna zaměstnává 550 pracovníků
Začátek tohoto týdne představuje pro švédskou společnost Scania historický okamžik, protože v jejím sídle v Södertälje byla slavnostně zahájena montáž akumulátorů pro bateriová elektrická vozidla. Zahájení provozu v novém závodě umožňuje sériovou výrobu výkonných prémiových nákladních elektromobilů. „Jsem nesmírně hrdý na všechny kolegy, kteří se svým srdcem a umem na zprovoznění linky podíleli. Naším cílem ve společnosti Scania je podpora přechodu na udržitelný přepravní systém. Zprovozněním montáží akumulátorů jsme dosáhli jednoho z klíčových faktorů umožňujících urychlit přechod na elektrifikaci,“ říká Christian Levin, prezident a generální ředitel společností Scania a TRATON Group.
Montáž výkonných baterií určených pro nákladní vozidla
V roce 2030 mají být prodeje společnosti Scania z 50 % tvořeny elektrickými vozidly. V delším časovém horizontu bude možné elektrifikovat každý typ dopravy. „Přechod na elektrifikovaná řešení znamená největší transformaci v historii dopravy a roku 2023 skutečně začíná. Prokazatelné milníky této transformace přicházejí jeden za druhým a investice 1,5 miliardy SEK do tohoto montážního provozu je jedním z nich,“ pokračuje Levin. V dubnu představily společnosti Scania a Northvolt společně vyvinutý bateriový článek speciálně navržený pro těžkou nákladní dopravu s vynikajícími parametry a jedinečně nízkou uhlíkovou stopou. Článek se vyrábí v gigafactory Northvolt ETT v severním Švédsku a od včerejšího dne se montuje do sad v novém závodě v Södertälje o rozloze 18 000 metrů čtverečních, což umožní zahájení sériové výroby prémiových elektrických nákladních vozidel Scania pro regionální doprav.
Umožnění velkosériové výroby elektrických vozidel
Umístěním montážního závodu v sousedství podvozkové linky v Södertälje, která byla letos v létě přestavěna pro velkosériovou výrobu elektrických vozidel, byly vytvořeny podmínky pro rychlé a efektivní výrobní toky. Závod montáže akumulátorů je od příjmu zboží přes výrobu až po dodání vysoce automatizovaný a zaměstná 550 pracovníků společnosti Scania. „I přes rychle se měnící podnikatelské prostředí stále platí náš slib, že naši zákazníci budou vždy na prvním místě. Být prémioví znamená, že dodáváme řešení, která jsou nejkvalitnější a udržitelná. Článek, který se nyní montuje do modulů a tzv. battery packů, je toho dokonalým příkladem. Jeho schopnost pohánět nákladní automobily po dobu 1,5 milionu kilometrů odpovídá životnosti nákladního vozidla. Je nám ctí, že můžeme společně se všemi našimi partnery a zákazníky motorem této obrovské změny,“ říká Marcus Holm, vedoucí výroby a logistiky společnosti Scania.
Zdroj:fDrive.cz
Co je nového?

Jak budeme jezdit za pět let: Buď vyhraje elektromobilita, nebo spalováky chytnou druhý dech
Pět let není nic. Sotva polovina životního cyklu automobilového modelu nebo čas, který potřebujete k vypěstování ananasu. Přesto se v pouhých pěti letech změnil trh s elektromobily k nepoznání.

Parkování pro elektroauta v Praze: Konec výjimek, začátek férového systému
Od ledna 2026 končí bezplatné parkování pro elektromobily v Praze. Město však přichází s novým systémem slev a výhod, který podporuje ekologickou dopravu, chrání zájmy rezidentů a nastavuje udržitelná

VIDEO: Nebojte se pořídit si plug-in hybrid
Zjistěte, jak s plug-in hybridem jezdit co nejefektivněji, abyste měli co nejvyšší dojezd a zároveň co nejnižší spotřebu. Naučíme vás dobře plánovat vaše trasy i samotné nabíjení a prozradíme,

EU trh s elektromobily (1-8/2025): Čtvrtina nových aut je do zásuvky, v Česku zatím každé desáté
Během prvních osmi měsíců roku 2025 se v zemích Evropské unie registrovalo o 24,8 % více bateriových elektromobilů (BEV) než ve stejném období loni. Česká republika se řadí

Česko překonalo hranici 50 tisíc elektromobilů, horizont 2030 cílí na čtvrt milionu
Počet osobních bateriových elektromobilů provozovaných v České republice dne 3. září 2025 překročil hranici 50 tisíc vozidel. Od začátku letošního roku tak došlo k nárůstu o téměř 14 tisíc

Počátky historie elektromobilu nás vedou až do roku 1835, ale rok 2034 bude skoro stejně zásadní
Elektromobil totiž hraje klíčovou roli ve strategii EU dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Výzkumná skupina BloombergNEF mimo jiného odhaduje, že ke splnění ambiciózního cíle uhlíkové