- Montáž probíhá v novém závodě v Södertälje
- Scania tím posiluje přední pozici ekologického výrobce tahačů
- Nová továrna zaměstnává 550 pracovníků
Začátek tohoto týdne představuje pro švédskou společnost Scania historický okamžik, protože v jejím sídle v Södertälje byla slavnostně zahájena montáž akumulátorů pro bateriová elektrická vozidla. Zahájení provozu v novém závodě umožňuje sériovou výrobu výkonných prémiových nákladních elektromobilů. „Jsem nesmírně hrdý na všechny kolegy, kteří se svým srdcem a umem na zprovoznění linky podíleli. Naším cílem ve společnosti Scania je podpora přechodu na udržitelný přepravní systém. Zprovozněním montáží akumulátorů jsme dosáhli jednoho z klíčových faktorů umožňujících urychlit přechod na elektrifikaci,“ říká Christian Levin, prezident a generální ředitel společností Scania a TRATON Group.
Montáž výkonných baterií určených pro nákladní vozidla
V roce 2030 mají být prodeje společnosti Scania z 50 % tvořeny elektrickými vozidly. V delším časovém horizontu bude možné elektrifikovat každý typ dopravy. „Přechod na elektrifikovaná řešení znamená největší transformaci v historii dopravy a roku 2023 skutečně začíná. Prokazatelné milníky této transformace přicházejí jeden za druhým a investice 1,5 miliardy SEK do tohoto montážního provozu je jedním z nich,“ pokračuje Levin. V dubnu představily společnosti Scania a Northvolt společně vyvinutý bateriový článek speciálně navržený pro těžkou nákladní dopravu s vynikajícími parametry a jedinečně nízkou uhlíkovou stopou. Článek se vyrábí v gigafactory Northvolt ETT v severním Švédsku a od včerejšího dne se montuje do sad v novém závodě v Södertälje o rozloze 18 000 metrů čtverečních, což umožní zahájení sériové výroby prémiových elektrických nákladních vozidel Scania pro regionální doprav.
Umožnění velkosériové výroby elektrických vozidel
Umístěním montážního závodu v sousedství podvozkové linky v Södertälje, která byla letos v létě přestavěna pro velkosériovou výrobu elektrických vozidel, byly vytvořeny podmínky pro rychlé a efektivní výrobní toky. Závod montáže akumulátorů je od příjmu zboží přes výrobu až po dodání vysoce automatizovaný a zaměstná 550 pracovníků společnosti Scania. „I přes rychle se měnící podnikatelské prostředí stále platí náš slib, že naši zákazníci budou vždy na prvním místě. Být prémioví znamená, že dodáváme řešení, která jsou nejkvalitnější a udržitelná. Článek, který se nyní montuje do modulů a tzv. battery packů, je toho dokonalým příkladem. Jeho schopnost pohánět nákladní automobily po dobu 1,5 milionu kilometrů odpovídá životnosti nákladního vozidla. Je nám ctí, že můžeme společně se všemi našimi partnery a zákazníky motorem této obrovské změny,“ říká Marcus Holm, vedoucí výroby a logistiky společnosti Scania.
Zdroj:fDrive.cz
Co je nového?
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným
Prodloužení životnosti baterie elektromobilu
Foto: Mybox.eco Proč je správné nabíjení elektromobilu klíčové? Správné nakládání s bateriemi je klíčové pro optimalizaci jejich životnosti a výkonu. I když je možné baterii nabíjet od 0 %
Ničí časté nabíjení baterii?
Foto: Mybox.eco Moderní technologie v elektromobilech a nabíječkách MyBox chrání baterii před poškozením a prodlužují její životnost. Mýtus o škodlivosti častého nabíjení baterie Jedním z běžných mýtů o elektromobilech je, že
Příprava pro montáž nabíjecí stanice – novostavba vs. stávající dům
Mybox.eco Než si pořídíte elektromobil, začnete řešit otázku domácího nabíjení. A s ní nejen výběr nabíjecí stanice, ale také technickou přípravu na instalaci. Pokud plánujete novostavbu, můžete ji
Dynamické řízení výkonu (DLM): Řešení pro efektivní distribuci energie
Při propojení více stanic musí nabíjecí výkon odpovídat možnostem elektrické sítě. Totéž platí i při používání nabíjecí stanice současně s jinými výkonnými spotřebiči. Efektivní distribuci energie zajišťuje modul