Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
- Druhou generaci modelu Kona Electric lze pořídit již od 899 990 Kč vč. DPH
- K dispozici jsou tři stupně výbavy
- Výbava Czech Edition nabízí funkci Vehicle-to-Load (V2L)
Nedávno představená druhá generace modelu Kona Electric vyráběná v moravskoslezských Nošovicích právě vstupuje na český trh. K dispozici opět budou dvě verze s rozdílnou kapacitou akumulátoru. U základní verze vzrostla využitelná kapacita akumulátoru o 20 % ze 39,2 kWh na 48,4 kWh, výkon povyskočil na 156 koní a dojezd se prodloužil o 72 km na 377 km na jedno nabití dle WLTP. Kona Electric ve výbavě Smart startuje na ceně již od 899 990 Kč. Toto provedení zahrnuje mimo jiné dvojici velkých integrovaných displejů s úhlopříčkou 12,3″ a navigací, dvouzónovou klimatizaci nebo parkovací kameru a senzory vpředu i vzadu.
Dále nechybí akustické čelní okno, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, inteligentní klíč a startování tlačítkem nebo aktualizace mapových podkladů či řídicích jednotek vozu metodou tzv. OTA, reflektorové Bi-LED světlomety a 17″ kola z lehké slitiny. V neposlední řadě disponuje zavazadlovým prostorem pod přední kapotou s kapacitou 27 litrů, který doplňuje zadní zavazadlový prostor o základním objemu 466 l. V základní výbavě najdou zájemci i širokou sadu bezpečnostních a asistenčních systémů včetně aktivního vedení uprostřed jízdního pruhu LFA, asistenta pro jízdu na dálnici HDA a autonomního nouzového brzdění FCA s detekcí vozidel chodců i cyklistů a varováním před srážkou při odbočování. Novinkou pak je systém pro sledování stavu bdělosti řidiče DSM (Driver Status Monitor), který používá kameru uvnitř vozidla k monitorování únavy řidiče.
Výbavu Smart lze rozšířit paketem Climate v hodnotě 15 000 Kč o vyhřívání předních sedadel a volantu. Vyšší provedení Power posílilo z 204 na 217 koní a využitelná kapacita jeho akumulátoru narostla celkem nepatrně z 64 na 65,4 kWh. Navzdory výrazně větší karoserii a bohatší výbavě se dojezd v tomto případě prodloužil ze 484 na 514 km dle WLTP (u verze se 17″ koly). Ve výbavě Smart stojí Kona Power 1 039 990 Kč, Czech Edition pak vyjde na 1 119 990 Kč, tedy o 20 000 Kč levněji než u první generace. Za špičkovou verzi Style zákazníci zaplatí 1 239 000 Kč. Oblíbená výbava Czech Edition dostupná od 979 990 Kč navíc přidává tepelné čerpadlo prodlužující dojezd v zimních podmínkách (pro Smart v paketu Range za 40 000 Kč) a po vzoru modelů Ioniq též vnitřní zásuvku s funkcí V2L. Ta umožňuje napájení elektrických spotřebičů výkonem až 3,6 kW.
Součástí Czech Edition je i další technologická novinka – možnost odemykání a startování vozu bez nutnosti fyzického klíče za pomoci kompatibilního chytrého telefonu nebo hodinek. Seznam výbavy dále zahrnuje projektorové full LED přední světlomety, elektricky ovládané 5. dveře s bezdotykovým otevíráním, bezdrátovou nabíječku telefonu, zatmavená zadní okna a horizontální světelnou lištu nad maskou chladiče s pixelovým designem. Ke všem již vyjmenovaným prvkům jeho majitelé získají také interiér čalouněný kombinací látky a kůže, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, ambientní osvětlení interiéru či vyhřívání předních i zadních sedadel.
Zdroj: fDrive.cz
Co je nového?

Jak budeme jezdit za pět let: Buď vyhraje elektromobilita, nebo spalováky chytnou druhý dech
Pět let není nic. Sotva polovina životního cyklu automobilového modelu nebo čas, který potřebujete k vypěstování ananasu. Přesto se v pouhých pěti letech změnil trh s elektromobily k nepoznání.

Parkování pro elektroauta v Praze: Konec výjimek, začátek férového systému
Od ledna 2026 končí bezplatné parkování pro elektromobily v Praze. Město však přichází s novým systémem slev a výhod, který podporuje ekologickou dopravu, chrání zájmy rezidentů a nastavuje udržitelná

VIDEO: Nebojte se pořídit si plug-in hybrid
Zjistěte, jak s plug-in hybridem jezdit co nejefektivněji, abyste měli co nejvyšší dojezd a zároveň co nejnižší spotřebu. Naučíme vás dobře plánovat vaše trasy i samotné nabíjení a prozradíme,

EU trh s elektromobily (1-8/2025): Čtvrtina nových aut je do zásuvky, v Česku zatím každé desáté
Během prvních osmi měsíců roku 2025 se v zemích Evropské unie registrovalo o 24,8 % více bateriových elektromobilů (BEV) než ve stejném období loni. Česká republika se řadí

Česko překonalo hranici 50 tisíc elektromobilů, horizont 2030 cílí na čtvrt milionu
Počet osobních bateriových elektromobilů provozovaných v České republice dne 3. září 2025 překročil hranici 50 tisíc vozidel. Od začátku letošního roku tak došlo k nárůstu o téměř 14 tisíc

Počátky historie elektromobilu nás vedou až do roku 1835, ale rok 2034 bude skoro stejně zásadní
Elektromobil totiž hraje klíčovou roli ve strategii EU dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Výzkumná skupina BloombergNEF mimo jiného odhaduje, že ke splnění ambiciózního cíle uhlíkové



