- Volvo by mělo přestat s výrobou dieselových vozů už na začátku příštího roku
- Potvrzení o tom přišlo na newyorském klimatickém týdnu
Podle informací autocar.co.uk Volvo ukončí výrobu vozů s dieselovými motory na začátku roku 2024, protože urychluje svůj plán na to, stát se do roku 2030 výhradně elektrickou značkou.
Švédská společnost začátkem tohoto měsíce v tichosti vyřadila ze své nabídky na různých evropských trzích poslední modely s dieselovými motory a v prodeji zůstaly automobily pouze plně elektrické, plug-in hybridní a mild-hybridní benzínové. Někde jsou ještě dostupné, ale firma se sídlem ve švédském Göteborgu počítá s tím, že je brzy vyřadí z nabídky definitivně. Společnost založená už v roce 1927 by se tak stala prvním velkým „tradičním“ výrobcem, jenž se zcela vzdá dieselů.
Volvo přitom již dlouho upozorňuje na svůj záměr ukončit výrobu dieselových modelů a již dříve vyčlenilo své aktivity v oblasti vývoje spalovacích motorů do společnosti Aurobay, což je joint venture s čínskou mateřskou společností Geely. Koncem loňského roku ale Volvo svůj podíl v Aurobay prodalo s tím, že na vývoj nových spalovacích motorů již nevydá ani korunu ze svého rozpočtu.
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným
Potvrzení o tom, že Volvo ukončí výrobu dieselových pohonných jednotek do roku 2024, zaznělo na newyorském klimatickém týdnu Climate Week NYC – znamená to tedy urychlení transformace na výrobce čistě elektrických vozů. Ještě v roce 2019, kdy Volvo uvedlo na trh XC40 Recharge jako svůj první elektromobil, přitom byla většina vozů Volvo prodávaných v Evropě poháněna vznětovým motorem. Nicméně situace se obrátila a prodeje dieselových vozů v Evropě výrazně propadly, což bylo zapříčiněno změnou vkusu zákazníků, a to i v důsledku obav ze změn klimatu a vyšších emisí oxidů dusíku vznětových motorů.
Šéf společnosti Jim Rowan prohlásil: „Elektrické pohonné jednotky jsou naší budoucností,“ pak dodal: „Plně se soustředíme na vytvoření širokého portfolia prémiových, plně elektrických vozů, které splňují vše, co naši zákazníci od Volva očekávají.“
V nadcházejících měsících se od švédské firmy očekává uvedení nových SUV EX30 a EX90 s výhradně elektrickým pohonem. Do roku 2040 se pak značka chce stát klimaticky neutrální společností, k čemuž se Jim Rowan vyjádřil také: „Svět nyní, v této kritické době pro naši planetu a lidstvo, potřebuje vůdčí schopnosti.“ Dodal, že jak průmysloví, tak političtí představitelé musí v boji proti změně klimatu přijmout smysluplnou politiku a opatření.
Zdroj: fDrive.cz
MyBox PLUS 22kW
AC nabíjecí stanice MyBox Plus vyniká spolehlivostí a moderním designem. Je určená pro domácnosti, firmy i veřejná místa. Hodí se pro instalaci do veřejných míst s vyšším rizikem vandalismu či opotřebení kabelu.
Přenosná nabíječka pro elektromobil 16A i 32A
Přenosná nabíječka elektromobilu díky své kompaktní a skladné velikosti může cestovat v kufru elektromobilu kamkoliv vyrazíte. A na cílovém místě vám stačí jen třífázová pětikolíková červená 400 V 32 A zásuvka (CEE 5-pin 400 V 32 A). Tuto nabíječku můžeme nazývat přenosný wallbox. Má naprosto stejné funkce, ale není pevně naistalována na zeď a tím pádem vhodná pro cestování.
Olife Energy DoubleBox AC
Olife Energy DoubleBox - SMART je odolná AC dobíjecí stanice se dvěma zásuvkami, která je určená pro nabíjení všech elektromobilů na trhu EU střídavým proudem (AC). Dokáže nabíjet dva elektromobily zároveň, každý příkonem až 22 kW. Pro zkrácení času dobití umí stanice dělit příkon mezi dvě nabíjená vozidla dle jejich potřeby.