Dotace na elektromobily jsou pro firmy zásadní

23

Říj '23

Fotografie: ilustrativní

  • Panelové diskuze se zúčastnili zástupci automobilek resp. importérů aut
  • Zúčastnili se zástupci Škoda Auto, Volkswagen Financial Services, Hyundai Motor Czech, Kia Czech a EY Česká republika
  • Shodli se hlavně na tom, že v Česku chybí podpora pro firmy

V rámci konference Forum elektromobilita 2023 proběhla panelová diskuze zástupců automobilek a importérů automobilů. Účastnil se jí Vratislav Strašil z Volkswagen Financial Services, Martin Saitz z Hyundai Motor Czech, Zbyšek Jordák z Kia Czech, Miroslav Holan ze Škoda Auto a Petr Knap z EY Česká republika. Diskuzi předcházela přednáška od posledního jmenovaného, ve které zaznělo mimo jiné i to, že pro rozvoj elektromobility v Česku jsou zásadní firemní flotily, protože 7 z 10 nových aut kupují právě firmy.

Diskutující se shodli na tom, že v současné době je nejvíce zákazníků ve státní správě, protože mohou využít dotací a pořízení elektromobilů je pro ně jednodušší. Jedná se i o města a obce. Je to i díky tomu, že od loňského roku musí být třetina zakoupených vozidel ve veřejném sektoru bezemisních.

Nová auta míří do firem, tam jsou dotace na elektromobily zásadní

Zároveň se shodli na tom, že jelikož většina nových aut míří do firem, je pro rozvoj elektromobility v Česku zcela zásadní alespoň počáteční dotace pro firmy. To ukazují i ceny elektromobilů, které se k nám na sekundární trh dostávají například z Německa, kde byly nakoupeny s dotační podporou. Jejich cena pak je nižší i na druhotném trhu než těch zakoupených u nás bez dotace. To pak pomáhá rozvoji elektromobility i v soukromé sféře. Tam proudí pouze okolo 30 % nových aut a důležitější je právě sekundární trh.

S odstupem několika let se vozy z firem dostávají na sekundární trh, což tedy zlepší dostupnost elektromobilů pro soukromou sféru. To ovšem není jediný faktor. Důležité je i to, že v tu chvíli už bude mít větší okruh lidí zkušenost s elektromobilem jako služebním vozem. U spousty lidí tak odpadnou obavy, které plynou hlavně z toho, že nemají s elektromobilem reálnou zkušenost. A třeba si právě svoje bývalé služební auto, které znají a mají s ním dostatek zkušeností, odkoupí do soukromého vlastnictví.

 

Zdroj: fDrive.cz

Sdílet:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest