Elektrický SsangYong Torres dorazil na český trh. Překvapil hlavně nízkou cenou

28

Kvě '24

Fotografie: SsangYong

  • Vrcholné provedení Premium stojí necelých 960 tisíc Kč
  • Standardem je pohon přední nápravy a baterie s kapacitou 73,4 kWh
  • Záruka na baterii vozu činí 10 let, případně jeden milion kilometrů

Včera se na český trh poprvé podívala elektrická verze SUV SsangYong Torres. Dostala označení EVX a podle oficiálních stránek výrobce má nový dostupný elektromobil hromadu předností. Tou nejzásadnější je cena, která dle platného ceníku činí 879 900 Kč. Za ně zákazník model Torres EVX ve výbavě Style. Vůz disponuje jedním elektromotorem o výkonu 152 kW (207 k) a točivém momentu 339 Nm. Baterie dostala hrubou kapacitu 73,4 kWh a vůz ujede na nabití až 462 km (dle metodiky WLTP). Potěší i objem kufru, jenž v základu činí 839 litrů. Tuto hodnotu lze dále navýšit sklopením druhé řady sedadel, kdy vznikne ložná plocha o objemu 1 662 litrů. Dobrou zprávou je, že Torres EVX utáhne přivěs do hmotnosti až 1 500 kg.

Previous slide
Next slide

Kdo si potrpí na bohatší výbavu, může zakoupit provedení Premium. To nabídne dvojici 12,3″ obrazovek, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo LED světlomety. V tomto případě je potřeba zaplatit 959 900 Kč, za což dostanete mimo jiné i zadní parkovací kameru, bohatou nabídku bezpečnostních asistentů, kožený vyhřívaný volant, vyhřívaná přední a zadní sedadla či ambientní LED osvětlení kabiny. Nechybí ale ani příplatky, hlavním je balíček Premium+. Vyjde na 29 900 Kč a přidává 360stupňovou parkovací kameru a 20″ disky kol s pneumatikami o rozměru 245/45. Připlácet lze za devět laků karoserie (4 000 až 18 900 Kč), stejně tak za celokožené čalounění sedadel.

Po technické stránce dokáže Torres EVX zrychlit z 0 na 100 km/h v čase 8,1 sekundy a jeho maximální nejvyšší rychlost může dosáhnout 175 km/h. Škoda jen, že v nabídce bude jen předokolka s jedním typem baterie. Na druhou stranu je fakt, že jen díky tomu dokáže SsangYong stlačit cenu pod hranici jednoho milionu Kč. Sluší se dodat, že vůz lze nabíjet skrze AC proud výkonem až 11 kW, popřípadě na DC nabíjecí stanici výkonem 120 kW. Výrobce navíc poskytuje záruku na baterii až do nájezdu 1 milion kilometrů, případně 10 let od zakoupení.

 

Zdroj: fDrive.cz

Sdílet:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest