Toyota C-HR+ zaútočí na Škodu Elroq, nabídne záruku až na 1 000 000 kilometrů. Jaké jsou ceny?

02

Pro '25

Toyota v Česku oficiálně odhalila nový model Toyota C-HR+. Jménem sice patří k modelu C-HR, technikou ale má blíž spíš k nové Toyotě bz4x. Proti konkurenční Škodě Elroq slibuje hlavně výrazně nižší spotřebu na úrovni 12,7 kWh/100 km, cenu začínající v akci na 899 000 Kč a také mimořádnou záruku na baterii 10 let nebo 1 milion kilometrů.

Nová Toyota C-HR+ se připojí k dalším dvěma stávajícím novým elektromobilům značky, a to Toyotě Urban Cruiser a bZ4X. C-HR+ má ale obstarat největší podíl prodejů z této trojice, protože přichází do nejpopulárnější kategorie kompaktních SUV.

Přestože Toyota C-HR+ nese jméno stávajícího modelu C-HR, který se prodává jako hybrid nebo plug-in hybrid, má v portfoliu značky roli zcela samostatného modelu. Toyota C-HR+ je postavena na platformě Toyota e-TNGA pro bateriové elektromobily a přichází s aerodynamickým tvarem karoserie ve stylu SUV coupé.

Celková délka je 4 520 mm, což je o 158 mm víc než má dnešní C-HR a o 60 mm víc než Toyota Corolla Cross. Rozvor náprav je 2 750 mm, což je o 110 mm víc než u C-HR i Corolly Cros. Zavazadlový prostor má objem 416 litrů. C-HR nabídne 310 litrů jako plug-in nebo 364 litrů jako hybrid.

Toyota C-HR+: Dvě baterie a dojezd až 600 kilometrů

Standardní výbavou Toyoty C-HR+ ve všech provedeních bude 14″ multimediální disple. Součástí systému navigace je speciální funkce plánování tras pro EV režim, která vypočítává trasu se zastávkami pro nabíjení podle stavu nabití akumulátoru a možného dojezdu. Vpředu jsou dvě bezdrátové nabíječky pro chytré telefony a dva USB porty, další dva jsou v zadní části kabiny.

Toyota C-HR+ nabdíne dvě různé varianty akumulároů. Jednotka o kapacitě 57,7 kWh bude k dispozici výhradně pro model s pohonem předních kol; akumulátor o vyšší kapacitě 77 kWh pak bude k dispozici pro vozy s pohonem předních nebo všech kol. Maximální dojezd podle WLTP je až 600 km v závislosti na výbavě a pohonném ústrojí (předběžná hodnota, čeká se na finální homologaci), protože auto slibuje mimořádně nízkou spotřebu 12,7 kW/100 km, což je třeba o 3 kWh méně než srovnatelně výkonná Škoda Elroq.

Provedení AWD by mělo nabídnout výkon 343 k / 252 kW umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Verze s pohonem samotných předních kol a akumulátorem o kapacitě 57,7 kWh nabídne 167 k / 123 kW; v případě akumulátoru o kapacitě 77 kWh výkon narůstá na 224 k / 165 kW. Standardně je k dispozici palubní nabíječka o výkonu 11 kW; jednotka o výkonu 22 kW bude k dispozici od výbavové linie Executive. V případě DC nabíjení činí nabíjecí výkon až 150 kW.

Ceník bude zveřejněn až v následujících dnech, my už ale ceny známe. Oficiální ceník začíná na částce 999 000 Kč, akční slevou a výkupním bonusem klesá částka o 100 tisíc na 899 000 Kč. S větší baterií a výkonnějším motorem začína cena na akční hodnotě 999 000 Kč, vrcholnou verzi s výkonnějším motorem, větší baterií a pohonem všech kol pořídíte od 1 194 000 Kč. Konkurenčně nesrovnatelná je i nabídka možnosti pořídit si prodlouženou záruku na baterii, resp. na to, že její kapacita neklesne pod 70 %, na 10 let nebo 1 milion kilometrů. Podmínkou je navštívit autorizovaný servis každý rok nebo každých 15 000 km a připlatit si za změření baterie.

Zdroj: e-flotila.cz

Sdílet:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest