
Foto: BMW
- Jedná se o tzv. Future Mobility Development Center (FMDC)
- Toto ojedinělé pracoviště je určené pro vysoce pokročilé testování automatizované jízdy a parkování až do úrovně 4
BMW Group v Sokolově v České republice slavnostně otevřela svůj nový testovací a vývojový polygon – Future Mobility Development Center (FMDC). Za účasti Petra Očka, náměstka ministra průmyslu a obchodu ČR, a Petra Kulhánka, hejtmana Karlovarského kraje, Ilky Hortsmeier, členky představenstva BMW Group pro zaměstnance a nemovitosti, a Franka Webera, člena představenstva BMW Group odpovědného za vývoj, byl slavnostně otevřen testovací areál pro vývoj systémů plně automatizované jízdy a testování.

Podpora čisté dopravy
Čistá doprava je v České republice podporovaná mnoha způsoby, níže jsou zmíněné některé z nich, znáte je všechny? Využití bezemisního služebního vozidla k soukromým účelům Podporu/výhodu definuje ustanovení

Každý devatenáctý nový automobil už je na baterky, v čele Škoda Enyaq a Elroq
K poslednímu březnovému dni bylo v České republice provozováno téměř 41 tisíc osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. V průběhu prvních třech měsíců letošního roku bylo nově registrováno

Čínský BYD nově v Česku: Nabízí tři elektrické modely, cena začíná pod milionem
BYD Sealion 7 | foto: BYD BYD vstupuje na český trh Se začátkem druhého čtvrtletí se český automobilový trh rozrůstá o jednoho důležitého hráče. Ve světovém
Jako první vývojové místo svého druhu ve střední Evropě bude FMDC, do něhož bylo investováno 300 milionů eur (více než 7 miliard korun), hrát klíčovou roli ve vývoji systémů mobility budoucnosti. Bývalá výsypka povrchového dolu se proměnila v inovační centrum zaměstnávající více než sto kvalifikovaných pracovníků. Okolní terén nabízí ideální reálné podmínky pro testování vysoce a plně automatizované jízdy a parkování, které doplňují virtuální simulace jízdních situací. Právě zásluhou kombinace virtuálních simulací a reálného testování splňuje BMW Group nejvyšší bezpečnostní požadavky svých zákazníků. FMDC v Sokolově doplňuje stávající testovací a vývojové areály BMW, které se nacházejí v Aschheimu u Mnichova, Miramas ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku.
Foto: BMW
„S naším novým vývojovým centrem Future Mobility Development Center jsme vytvořili ojedinělé testovací pracoviště, určené výhradně pro vysoce pokročilé testování automatizované jízdy a parkování až do úrovně 4. Na ploše 600 hektarů mimořádně flexibilně a efektivně testujeme všechny možné jízdní situace, které mohou nastat ve městech, na venkovských silnicích i na dálnicích, stejně jako systémy pro automatické parkování. Naše specialita: zdejší testovací moduly můžeme absolvovat v plynulé návaznosti bez přerušení rovnou za sebou. Díky tomu jsou naše testy maximálně realistické, spolehlivé a orientované na zákazníka,“ řekl Frank Weber, člen představenstva BMW odpovědný za vývoj.
Areál je vybaven inovativním systémem hospodaření s vodou.
Nový testovací polygon umožňuje nejen testování a další vývoj technologických inovací, ale je také příkladem důsledného začlenění nejvyšších standardů ochrany životního prostředí a udržitelnosti do celkové koncepce i realizace. Po celou dobu plánování a výstavby testovacích tratí BMW úzce spolupracovalo se specializovaným ekologickým stavebním dozorem.
„Vytváření elektrické, digitální a udržitelné mobility v BMW Group přesahuje rámec našich vozů. Sledujeme celý hodnotový řetězec, včetně našich vlastních výrobních závodů. Společně s našimi partnery jsme zde v Sokolově dokázali z bývalého areálu výsypky povrchového dolu vybudovat moderní a efektivní testovací areál a vytvořit nová, atraktivní pracovní místa,“ uvedla Ilka Horstmeier, členka představenstva BMW pro zaměstnance a nemovitosti. „Future Mobility Development Center a jeho nabíjecí infrastruktura jsou stoprocentně zásobovány ekologickou elektřinou z obnovitelných zdrojů. Je to další krok k dekarbonizaci našich provozů po celém světě.“

Foto: BMW
Kromě využívání zelené elektřiny je areál vybaven inovativním systémem hospodaření s vodou, který systematicky sbírá dešťovou vodu a využívá ji k zavlažování úseků zkušebních tratí. V průběhu plánování byla zohledněna také ochrana a podpora místní biologické diverzity: v celém areálu byly instalovány systémy pro kontrolu obojživelníků, které zajišťují bezpečné přecházení zvířat přes testovací dráhy. K vybudování areálu bylo použito 2,2 milionu metrů krychlových zeminy, jež byla dříve vytěžena při těžbě v okolních dolech. Nebyla tedy zabrána žádná další půda, ale naopak byla pro perspektivní technologický vývoj recyklována plocha, která ležela ladem.
zdroj:fDrive.cz