Energetická společnost Shell v Číně otevřela největší dobíjecí stanici pro elektromobily na světě. Stanice, která se nachází v blízkosti letiště u města Šen-čen, má 258 dobíjecích bodů a solární panely s roční výrobní kapacitou 300 000 kilowatthodin (kWh).
Dobíjecí stanici provozuje společný podnik mezi Shellem a čínskou firmou BYD, která vyrábí elektromobily. Po celé Číně má Shell už přibližně 800 dobíjecích stanic pro elektromobily, které provozuje také buď jako společný podnik, nebo jako pobočku, kterou má v plném vlastnictví.
„My víme, že řidiči elektromobilů hledají nabíjení, které je rychlé, spolehlivé a pohodlné. To se také v Číně odráží v míře využití našich stanic, která je dvakrát až třikrát vyšší než průměr v místním odvětví,“ uvedl viceprezident firmy Shell István Kapitány.
Dobíjecí stanice Shell Recharge Shenzhen Airport EV Station se nachází asi 2,5 kilometru od letištního terminálu. Ve zkušebním provozu ji využilo v průměru více než 3300 elektromobilů denně. Kromě nabíjení elektromobilů stanice nabízí maloobchodní prodejny Shell Select, kavárnu Shell, prodejní automaty a salonek pro řidiče.
„Čína je pro divizi Shell Mobility jedním z nejdůležitějších rostoucích trhů,“ uvedl Kapitány. V budoucnu má Shell v úmyslu tam nabídku služeb ještě rozšířit.
Zdroj: Novinky.cz
Co je nového?
BMW testuje revoluční elektromotor. Sklízí tím ovoce podpory startupů
Fotografie: BMW Mnichovská automobilka už 9 let systematicky podporuje vybrané startupy Zrychluje tím adaptaci nových technologií z nejrůznějších oborů Aktuálně došlo na pohon elektromobilů, který by měl posunout vývoj BMW oznámilo zahájení praktických testů nového typu elektromobilu, vyvinutého mnichovským startupem DeepDrive. Ten si automobilka vyhlédla v rámci programu BMW Startup Garage na autosalonu IAA 2021, tedy nedlouho po jeho vzniku. Projekt inovativního konceptu elektromotoru pro elektromobily sice zatím nedostal obchodní jméno, avšak vývojáře prý ohromil už v prototypovém stádiu. Aktuálně začíná fáze praktického testování jeho různých variant, od nichž si BMW slibuje výrazné zlepšení účinnosti a výkonu. Princip inovace byl prozrazen bez
Jak se značí dobíjecí místo a co hrozí za neoprávněné stání na něm?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz Dopravní značení není jednotné Pokuty jsou v rozmezí od 1 000 do 2 600 Kč Nejen v našich končinách se začínají množit dobíjecí stanice a spolu s tím i ta nemilá událost, kterou zná většina uživatelů elektrických vozidel. Přijedete k dobíjecí stanici a stojí tam v lepším případě auto spalující zemní plyn, ale v drtivé většině se však jedná o naftovou/benzinovou variantu osobního auta, které dobíjecí stanici blokuje. Jak pak reagovat a jaké je ideální dopravní značení dobíjecího místa, které umožňuje spalovací auto například odtáhnout? Česká republika U nás je situace velmi složitá, jelikož oficiální doporučení k přesnému označení dobíjecího místa zatím neexistuje. Můžeme se tak setkat s několika
BMW plánuje přitáhnout mladé zákazníky. Chystá elektrické řady 1 a 2
Fotografie: BMW Řada i1 má cílit na mladé řidiče K dispozici bude i model i2 V nabídce současně zůstane spalovací verze jedničkové řady Kompaktní BMW řady 1 postupně přejde na elektřinu. Bavorský výrobce má s touto řadou velké plány a podle electrek.co se můžeme těšit na cenově dostupný elektromobil. Jeho hlavní snahou bude přilákání mladých zákazníků, kteří chtějí stylový elektromobil s luxusním zpracováním a bohatou výbavou. BMW chce v příštích letech dostat na trhy modelové řady i1 a i2. Dva nové elektromobily jsou již ve vývoji a vedle dvojice novinek nebude zapomenuto na zákazníky, jež stále pokukují po spalovacím pohonu. V nabídce se tak objeví jak elektrická