Nová největší dobíjecí stanice na světě má 258 dobíjecích bodů

22

Zář '23

Dobíjecí centrum Shell v Číně.

Energetická společnost Shell v Číně otevřela největší dobíjecí stanici pro elektromobily na světě. Stanice, která se nachází v blízkosti letiště u města Šen-čen, má 258 dobíjecích bodů a solární panely s roční výrobní kapacitou 300 000 kilowatthodin (kWh).

Dobíjecí stanici provozuje společný podnik mezi Shellem a čínskou firmou BYD, která vyrábí elektromobily. Po celé Číně má Shell už přibližně 800 dobíjecích stanic pro elektromobily, které provozuje také buď jako společný podnik, nebo jako pobočku, kterou má v plném vlastnictví.

„My víme, že řidiči elektromobilů hledají nabíjení, které je rychlé, spolehlivé a pohodlné. To se také v Číně odráží v míře využití našich stanic, která je dvakrát až třikrát vyšší než průměr v místním odvětví,“ uvedl viceprezident firmy Shell István Kapitány.

Dobíjecí stanice Shell Recharge Shenzhen Airport EV Station se nachází asi 2,5 kilometru od letištního terminálu. Ve zkušebním provozu ji využilo v průměru více než 3300 elektromobilů denně. Kromě nabíjení elektromobilů stanice nabízí maloobchodní prodejny Shell Select, kavárnu Shell, prodejní automaty a salonek pro řidiče.

„Čína je pro divizi Shell Mobility jedním z nejdůležitějších rostoucích trhů,“ uvedl Kapitány. V budoucnu má Shell v úmyslu tam nabídku služeb ještě rozšířit.

Zdroj: Novinky.cz

Co je nového?

Elektrický SsangYong Torres dorazil na český trh. Překvapil hlavně nízkou cenou

Fotografie: SsangYong Vrcholné provedení Premium stojí necelých 960 tisíc Kč Standardem je pohon přední nápravy a baterie s kapacitou 73,4 kWh Záruka na baterii vozu činí 10 let, případně jeden milion kilometrů Včera se na český trh poprvé podívala elektrická verze SUV SsangYong Torres. Dostala označení EVX a podle oficiálních stránek výrobce má nový dostupný elektromobil hromadu předností. Tou nejzásadnější je cena, která dle platného ceníku činí 879 900 Kč. Za ně zákazník model Torres EVX ve výbavě Style. Vůz disponuje jedním elektromotorem o výkonu 152 kW (207 k) a točivém momentu 339 Nm. Baterie dostala hrubou kapacitu 73,4 kWh a vůz ujede na nabití

Číst více »

V EU se od ledna do dubna registrovalo 442 tisíc elektromobilů. ČR je i tak stále pozadu

Ilustrační foto V ČR brzdí rozvoj elektromobility velká obliba naftových motorů Nejpopulárnějším vozem mezi Čechy je Škoda Octavia Aktuálně je v naší zemi 5 013 nabíjecích stanic V EU se od ledna do dubna tohoto roku registrovalo 3 683 042 nových osobních vozidel (meziročně o 6,6 % více), z nich 441 992 bylo bateriových elektrických (meziročně o 6,4 % více). Bateriové elektromobily se s podílem 12 % staly čtvrtou nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (35,6 %), před hybridními bez externího dobíjení (29 %) a dieselovými (12,9 %), plug-in hybridy pak dosáhly podílu 7,2 %. „Česko se v podílu bateriových elektromobilů dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu, nejinak tomu je zatím i v letošním

Číst více »

Prodej elektromobilů se zvyšuje, díky dotaci pro podnikatele

Ilustrační foto Prodej nových elektromobilů v Česku v dubnu meziročně vzrostl o čtvrtinu. Bylo to poprvé, co se projevila podpora na pořízení takových aut. O tu mohou podnikatelé žádat od poloviny března letošního roku. Zájem o pořízení více elektromobilů živnostníci spíš nemají, podporu žádají většinou na jedno auto. Dotaci na nový elektromobil využil například Jiří Pelinka. Vůz chce využívat hlavně na kratší cesty. Žádost o dotaci za něj vyřídila externí firma. „Elektroauto jsem si pořídil proto, že jsem generoval velké přebytky ze (solární) elektrárny, kterou mám na svém domě. Budu je používat na nabíjení nejen auta,“ uvedl. To, že nový program přilákal podnikatele

Číst více »

Sdílet:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest