Fotografie: Audi
- Verze s pohonem všech kol se nově dokáže nabít výkonem až 175 kW
- Novinkou je charakteristický zvukový projev
- Baterie všech verzí nabídne využitelnou kapacitu 77 kWh
Audi důsledně pokračuje v rozšiřování své nabídky v segmentu výhradně elektricky poháněných modelů. K výraznému nárůstu počtu dodaných vozů v prvním pololetí 2023 (+51,2 %) přispěla především modelová řada Audi Q4 e-tron. Ta nyní podstoupila pro modelový rok 2024 rozsáhlou modernizaci, která zahrnuje mimo jiné nově nastavený podvozek, vyšší hospodárnost, charakteristický zvuk a rozšířenou sériovou výbavu. Kromě optimalizovaného konceptu pohonu a vyššího nabíjecího výkonu zvětšila značka Audi rozsah funkcí asistenčních systémů. Na přání dodávaný aktivní jízdní asistent podporuje nyní také změnu jízdního pruhu. Zákazníci mohou modernizované modely objednávat od 26. září za ceny od 1 536 900 Kč s DPH včetně nabíjecí sady Kompakt a servisního balíčku na 120 000 km/5 let. Jako u všech modelů Audi prodávaných v České republice je standardem prodloužená tovární záruka na 4 roky/120 000 kilometrů.
Jede-li řidič po navržené trase, aktivuje systém za jízdy funkci, která zajistí, aby měly akumulátorové články optimální teplotu pro nabíjení, až nové Audi Q4 e-tron přijede k vybrané a uložené nabíjecí stanici. Pokud si řidič zvolil za cíl vysokovýkonnou nabíjecí stanici HPC, aktivuje se udržování optimální teploty sady akumulátorů, které umožní co nejrychlejší nabíjení. Poprvé je v modelové řadě Audi Q4 e-tron udržována optimální teplota sady akumulátorů také po nabíjení. Systém řízení provozní teploty přitom pokračuje v chlazení akumulátorové baterie, pokud teplota přesáhne pevně definovanou hranici například po jízdě nebo nabíjení.
Ve všech verzích modelu Audi Q4 e-tron – ať s pohonem zadních kol, nebo s pohonem všech kol quattro – pracuje na zadní nápravě synchronní elektromotor s permanentními magnety. V rámci modernizace obdržela modelová řada Audi Q4 e-tron zcela nově vyvinutý synchronní elektromotor s permanentními magnety, který vyniká vyšší hospodárností a větším výkonem. Modernizované modely díky tomu profitují z delšího dojezdu a suverénní výkonové charakteristiky. Například Audi Q4 Sportback 45 e-tron dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu na jedno nabití až 562 kilometrů. Za příplatek lze přikoupit systém asistované změny jízdního pruhu v kombinaci s aktivním jízdním asistentem při rychlosti jízdy od 90 km/h na dálnici. Tato funkce je součástí asistenčního paketu Pro a paketu Safety Plus. Řidič ji může aktivovat prostřednictvím MMI. Nový systém ukazuje bílými šipkami na panelu sdružených přístrojů a na průhledovém displeji s rozšířenou realitou, zda a v jakém směru je možné uskutečnit bezpečnou změnu jízdního pruhu.
Aktivuje-li řidič změnu jízdního pruhu zapnutím ukazatele směru, převezme systém aktivně řízení. Následně vůz ukazatele směru znovu vypne. Osoba za volantem má však i nadále odpovědnost za řízení. Realizaci asistované změny směru jízdy umožňují data z radarových senzorů na zádi. Kromě toho Audi rozšiřuje rozsáhlou nabídku možností individuální výbavy o novou verzi edition S line. Vůz v této edici nabídne kontrastní ochranné panely na podbězích kol a dveřích v metalickém černém laku Mythos. K tomu se přidávají matně bronzová 21″ kola s hvězdicovým designem s 5 paprsky do W, tmavě tónovaná krycí skla světlometů Matrix LED a zadních svítilen LED a bronzová fólie na kruzích Audi, a to v kombinaci s lakem karoserie v odstínu šedá Pebble, bílá Glacier (metalický lak) nebo černá Mythos (metalický lak).
Poslední zásadní novinkou je charakteristický zvuk vozu. Ten je vydáván nejen v nízkých rychlostech do 25 km/h, ale i při rychlejší jízdě, což znamená další zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Digitálně vytvářený zvuk zní za jízdy ze dvou venkovních reproduktorů v oblasti zádě a dvou vnitřních reproduktorů v zadních dveřích. Tento systém se dodává na přání. Inovativní zvuková kulisa se mění v závislosti na zatížení a rychlosti jízdy až po nejvyšší rychlost. Nezaměnitelný zvuk je velmi snadno rozpoznatelný a emocionálně vyjadřuje pokrokový charakter vozu. Je definován venkovním zvukem, nikoli výhradně prostřednictvím informačního a zábavního systému, resp. vnitřních reproduktorů. Systém lze v případě potřeby kdykoli deaktivovat v menu Audi drive select.
Zdroj: fDrive.cz