Fotografie: XPeng
- Dohoda byla podle vyjádření Čínské asociace výrobců automobilů v rozporu s čínským antimonopolním zákonem
- Podepsala ji mimo jiné i Tesla nebo BYD, Nio a Xpeng
Čínská asociace výrobců automobilů (China Association of Automobile Manufacturers, zkráceně CAAM), která sdružuje 16 výrobců elektromobilů jako Nio, Xpeng a Tesla, podle agentury Reuters pouhé dva dny po zveřejnění dohody o konci cenové války odvolala, co slíbila, tedy stop umělému zlevňování elektromobilů.
CAAM jako důvod odvolání uvedla antimonopolní zákony, což znamená, že cenová válka elektromobilů, kterou zahájila Tesla, patřící paradoxně mezi společnosti, které závazek podpořily, jak upozornil insideevs.com, bude pravděpodobně pokračovat, přinejmenším v Číně.
Šestnáct automobilek učinilo závazek ve čtvrtek a v sobotu již byl odvolán. CAAM v prohlášení uvedla, že cenový závazek porušil čínský antimonopolní zákon. Zároveň vyzvala 16 zapojených společností a ostatní členy ke striktnímu dodržování antimonopolního zákonu a k férové soutěži s nezávislými cenami. Mezi značky, které závazek podepsaly, patří Dongfeng Motor, China FAW, SAIC, BAIC, Changan Automobile, GAC, Chery, JAC, Geely, China National Heavy Duty Truck, Great Wall Motor, BYD, Nio, Li Auto, Xpeng a Tesla.
Zdroj:fDrive.cz
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným
Prodloužení životnosti baterie elektromobilu
Foto: Mybox.eco Proč je správné nabíjení elektromobilu klíčové? Správné nakládání s bateriemi je klíčové pro optimalizaci jejich životnosti a výkonu. I když je možné baterii nabíjet od 0 %