SmartMeter: Jak vyvážit spotřebu energie a kapacitu sítě?
Jedním z nejčastějších problémů při nabíjení elektromobilu doma či flotily ve firmě je riziko, že nabíjení vysokým výkonem v kombinaci s chodem dalších spotřebičů způsobí vybavení jističe, lidově řečeno „vyhodí pojistky“. Zvýšení rezervovaného proudu, takzvaně „větší jistič“ přitom není vždycky možné a navíc je drahé. Řešením je OlifeEnergy SmartMeter, který řídí nabíjení elektrického vozu tak, aby nedošlo k překročení nasmlouvaných limitů ani k „vyhození jističe“.
Nabíjení elektromobilů doma nebo v sídle firmy je velmi pohodlné, ale může s sebou nést i komplikace. Třeba pokud váš rezervovaný příkon, neboli to, jak „máte velký jistič“ nedostačuje k tomu, abyste mohli bez problémů zároveň nabíjet elektrický automobil a provozovat další náročné spotřebiče, například varnou desku, topení, bojler, výrobní stroje atd.. Snadno se může stát, že vám auto takzvaně „vyhodí pojistky“ a nebo že překročíte smluvené patnáctiminutové maximum, což s sebou nese nepříjemné pokuty.
Řešení této situace je několik. Tím na první pohled nejjednodušším je zkrátka nainstalovat takový jistič, který zajistí, že k překročení limitů nikdy nedojde. To s sebou ale nese poměrně vysoké jednorázové i měsíční náklady a navíc to není vždycky možné. Rozvodná síť často nemá dostatečné rezervy a tak vám dodavatel energie onen větší jistič zkrátka nemůže povolit nebo jeho navýšení provede třeba do 18 měsíců.
Dalším způsobem, jak si s touto nepříjemností poradit, je zkrátka na to myslet. Dalo by se to nazvat „spotřebičovým micromanagementem“. Jednoduše si dáváte pozor, abyste nezapnuli třeba topení nebo sporák, když zrovna nabíjíte, nebo abyste nenabíjeli, když zrovna potřebujete jiné spotřebiče. Ale to asi není věc, o které jste snili, když jste si kupovali poměrně drahý elektrický vůz.
OlifeEnergy pro vás naštěstí má mnohem elegantnější a pohodlnější řešení. Je jím elektronická řídící jednotka SmartMeter, která řídí výkon Wallboxu podle aktuální spotřeby ostatních zařízení tak, aby nikdy nedošlo k překročení přípustných mezí. Vy tak můžete bez obav zapojit svůj elektromobil a nechat ho nabíjet, s vědomím, že rychlost nabíjení se přizpůsobí zbytku domácnosti – a například v době, kdy jsou spotřebiče v noci neaktivní, se může auto nabíjet maximálním tempem.
SmartMeter se instaluje do hlavní rozvodné skříně a v reálném čase sleduje celkovou spotřebu domácnosti. Zároveň má uloženou hodnotu hlavního jističe a může si tak snadno dopočítat, kolik výkonu zbývá k dispozici – podle toho potom odešle pokyny do Wallboxu, který přizpůsobí nabíjecí proud, tak, aby nedošlo k překročení kapacity jističe, či takzvaného „patnáctiminutového maxima“. Zároveň elektromobil nabíjí maximálním v danou chvíli využitelným výkonem.
SmartMeter je kompatibilní se všemi nabíječkami OlifeEnergy, tedy se zařízeními Wallbox, DoubleBox, a AC i DC Charger.
Specifikace SmartMeter:
• Měřené veličiny: činný výkon, energie, AC proud, AC napětí
• Jmenovité napětí: AC 230/400
• Jmenovitý proud: 125 A
• Jmenovitá frekvence sítě: 50/60Hz
• Komunikační rozhraní izolované: RS485
• Komunikační protokol: MODBUS RTU
• Připojení – fázové napětí: šroubová svorkovnice 2,5 mm
• Šířka: 4 DIN moduly
• Provozní teplota: -25 až +50 °C
Provozní vlhkost od 5 % do 95 %
• Krytí: IP 20
Ztrátový výkon < 5 VA
Produktové informace ZDE.
Co je nového?
Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu
Škoda Elroq. Srovnání klasické verze s variantou First Edition vpravo Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů enyaq a i s elroqem nyní eviduje dalších 50 000 objednávek, z toho 20 000 na
Parkování zdarma pro elektroauta nekončí, Praha zpoplatnění znovu odložila
Řidiči elektromobilů budou zadarmo parkovat v pražských zónách placeného stání (ZPS) i v první polovině roku 2025. Původně mělo bezplatné parkování vozů na elektrický pohon skončit letos 1. ledna,
Rohlík spouští rozvoz elektromobily s vyměnitelnými bateriemi. Připravené k jízdě jsou za tři minuty
Elektromobil BattSwapu v bravach Rohliku Dlouhý vývoj a testování jsou u konce. Rohlík naplno spouští ostrý provoz elektromobilů s vyměnitelnou baterií od společnosti BattSwap. Ty umožňují mít plně nabitou
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným