![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2023/09/IMG_9473-1024x683.jpg)
Chytřejší než konkurence a navíc vyrobené v Česku. Nabíjecí stanice OlifeEnergy umí nově komunikovat s řídícími systémy jiných výrobců, takže je lze snadno zapojit do systému třeba s fotovoltaikou.
Navíc je můžete přes WiFi pohodlně ovládat třeba z gauče. A další funkce a vychytávky budeme přidávat prostřednictvím online aktualizací. Navíc je stále pořídíte z Nové zelené úsporám.
Co může být chytrého na nabíječce elektromobilů? Není to přeci jen
taková lepší zásuvka? Na příkladu nabíjecích stanic OlifeEnergy vám ukážeme, že chytré mohou být mnoha různými způsoby.
První z nich je samozřejmě chytré řízení spotřeby a toků energie, takzvaný smartmeter.
Ten umožňuje efektivně řídit, kudy a kam proudí elektřina ve vašem systému a je tak užitečný nejen k tomu, aby vaše auto při nabíjení „nevyhodilo pojistky“, ale také k tomu, abyste dokázali maximálně využít energii například ze solární elektrárny.
A v čem jsme chytřejší? Naše produkty umožňují využít smartmetery třetích stran, takže umí komunikovat například se systémem vaší fotovoltaiky.
To znamená nejen to, že nemusíte vaší nabíjecí stanici pořizovat její vlastní smartmeter a řídit celý systém jedním zařízením, ale především to, že se kvůli funkčnosti celého systému nemusíte omezovat na nabíječky dodávané výrobci solárních elektráren. Ty totiž často mají celou řadu omezení. Například nenabízí maximální možnou rychlost nabíjení střídavým proudem (AC), tedy 22 kW – to vám nemusí vadit dnes, pokud máte starší elektromobil nebo hybrid, ale u modernějších vozů je to značná nevýhoda.
Jiné nabíječky zase nejsou uzpůsobeny pro venkovní použití, nebo je můžete instalovat jen pod přístřešek. Nebo jsou dražší, než by odpovídalo nabízené hodnotě, nebo vůbec neumožňují pořídit některé pokročilejší prvky výbavy, ať už je to RFiD autorizace, mobilní aplikace pro řízení a sledování nabíjení nebo osazení výstupními kabely dle vaší volby.
Nabíječky OlifeEnergy nabízejí toto všechno a ještě něco navíc. Můžete je použít v kombinaci se smartmetery značek Goodwe, Solax a Huawei, přičemž připravujeme kompatibilitu se zařízeními Sofar a zároveň
mapujeme situaci na trhu, abychom vyhodnotili, na které značky se zaměříme dále.
S tím souvisí i další výhoda. Stejně jako špičkoví výrobci elektrických aut jsme i vybavili naše nabíječky možností online aktualizací jejich software. Takže z chytré nabíječky se postupem času může stát ještě o něco chytřejší. Navíc ji díky možnosti připojení přes
WiFi můžete snadno konfigurovat, ovládat nebo jen sledovat vaše nabíjení třeba z pohodlí gauče v obýváku.
Není to ale jen o chytrém software. Naše nabíječky představují špičku i po hardwarové stránce. Jejich kompletní výroba probíhá přímo v České republice, konkrétně v Ostravě. Tady vzniká všechno od masivního celokového šasi, které zaručuje odolnost, trvanlivost a barevnou stálost a navíc je plně recyklovatelné, po finální montáž. Ta, což také není zcela běžné, může zahrnovat i montáž kabelů, včetně možnosti zvolit si rovnou nebo kroucenou variant.
Co je nového?
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/07/Screenshot-2024-07-19-at-09-00-59-BMW-testuje-revolucni-elektromotor.-Sklizi-tim-ovoce-podpory-startupu-fDrive.cz_-300x200.png)
BMW testuje revoluční elektromotor. Sklízí tím ovoce podpory startupů
Fotografie: BMW Mnichovská automobilka už 9 let systematicky podporuje vybrané startupy Zrychluje tím adaptaci nových technologií z nejrůznějších oborů Aktuálně došlo na pohon elektromobilů, který by
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/07/Screenshot-2024-07-08-at-10-38-03-Jak-se-znaci-dobijeci-misto-a-co-hrozi-za-neopravnene-stani-na-nem-fDrive.cz_-1-300x200.png)
Jak se značí dobíjecí místo a co hrozí za neoprávněné stání na něm?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz Dopravní značení není jednotné Pokuty jsou v rozmezí od 1 000 do 2 600 Kč Nejen v našich končinách se začínají množit dobíjecí stanice a spolu s tím
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/06/Screenshot-2024-06-26-at-10-57-40-BMW-chce-pritahnout-mlade-zakazniky.-Chysta-elektricke-rady-1-a-2-fDrive.cz_-300x200.png)
BMW plánuje přitáhnout mladé zákazníky. Chystá elektrické řady 1 a 2
Fotografie: BMW Řada i1 má cílit na mladé řidiče K dispozici bude i model i2 V nabídce současně zůstane spalovací verze jedničkové řady Kompaktní BMW řady
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/06/Screenshot-2024-06-18-at-11-07-14-BYD-brzy-predstavi-revoluci-v-elektromobilite-fDrive.cz_-300x200.png)
BYD brzy představí převrat v elektromobilitě
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz Nová technologie umožní nabití baterie na 80 % už za 10 minut Problém bude u nabíjecích stanic Elektromobily čelí kromě vysokých nákladů ještě
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/06/tesla-model-y-long-range-rwd-suv-300x169.webp)
Dotacím na elektromobily v Česku suverénně dominujeTesla, Škodovka pak bojuje s Volkswagenem
foto:garaz.cz Ať si o dotacích na elektromobily a jejich vliv na tržní vývoj myslíte cokoli, zejména v českém úvěrovém podání, jsou tyto pobídky na stole a lidé jich využívají.
![](https://future-charger.cz/wp-content/uploads/2024/06/dongfeng-box-300x181.webp)
Dongfeng zatopí na českém trhu
Foto: Dongfeng Všeobecná noční můra evropských automobilek se zase o kousek více přiblížila realitě. Cenově dostupný čínský elektromobil Dongfeng Box, známý také jako Nammi 01, dorazil