
Chytřejší než konkurence a navíc vyrobené v Česku. Nabíjecí stanice OlifeEnergy umí nově komunikovat s řídícími systémy jiných výrobců, takže je lze snadno zapojit do systému třeba s fotovoltaikou.
Navíc je můžete přes WiFi pohodlně ovládat třeba z gauče. A další funkce a vychytávky budeme přidávat prostřednictvím online aktualizací. Navíc je stále pořídíte z Nové zelené úsporám.
Co může být chytrého na nabíječce elektromobilů? Není to přeci jen
taková lepší zásuvka? Na příkladu nabíjecích stanic OlifeEnergy vám ukážeme, že chytré mohou být mnoha různými způsoby.
První z nich je samozřejmě chytré řízení spotřeby a toků energie, takzvaný smartmeter.
Ten umožňuje efektivně řídit, kudy a kam proudí elektřina ve vašem systému a je tak užitečný nejen k tomu, aby vaše auto při nabíjení „nevyhodilo pojistky“, ale také k tomu, abyste dokázali maximálně využít energii například ze solární elektrárny.
A v čem jsme chytřejší? Naše produkty umožňují využít smartmetery třetích stran, takže umí komunikovat například se systémem vaší fotovoltaiky.
To znamená nejen to, že nemusíte vaší nabíjecí stanici pořizovat její vlastní smartmeter a řídit celý systém jedním zařízením, ale především to, že se kvůli funkčnosti celého systému nemusíte omezovat na nabíječky dodávané výrobci solárních elektráren. Ty totiž často mají celou řadu omezení. Například nenabízí maximální možnou rychlost nabíjení střídavým proudem (AC), tedy 22 kW – to vám nemusí vadit dnes, pokud máte starší elektromobil nebo hybrid, ale u modernějších vozů je to značná nevýhoda.
Jiné nabíječky zase nejsou uzpůsobeny pro venkovní použití, nebo je můžete instalovat jen pod přístřešek. Nebo jsou dražší, než by odpovídalo nabízené hodnotě, nebo vůbec neumožňují pořídit některé pokročilejší prvky výbavy, ať už je to RFiD autorizace, mobilní aplikace pro řízení a sledování nabíjení nebo osazení výstupními kabely dle vaší volby.
Nabíječky OlifeEnergy nabízejí toto všechno a ještě něco navíc. Můžete je použít v kombinaci se smartmetery značek Goodwe, Solax a Huawei, přičemž připravujeme kompatibilitu se zařízeními Sofar a zároveň
mapujeme situaci na trhu, abychom vyhodnotili, na které značky se zaměříme dále.
S tím souvisí i další výhoda. Stejně jako špičkoví výrobci elektrických aut jsme i vybavili naše nabíječky možností online aktualizací jejich software. Takže z chytré nabíječky se postupem času může stát ještě o něco chytřejší. Navíc ji díky možnosti připojení přes
WiFi můžete snadno konfigurovat, ovládat nebo jen sledovat vaše nabíjení třeba z pohodlí gauče v obýváku.
Není to ale jen o chytrém software. Naše nabíječky představují špičku i po hardwarové stránce. Jejich kompletní výroba probíhá přímo v České republice, konkrétně v Ostravě. Tady vzniká všechno od masivního celokového šasi, které zaručuje odolnost, trvanlivost a barevnou stálost a navíc je plně recyklovatelné, po finální montáž. Ta, což také není zcela běžné, může zahrnovat i montáž kabelů, včetně možnosti zvolit si rovnou nebo kroucenou variant.
Co je nového?

Parkování zdarma pro elektromobily v Praze prozatím nekončí
Foto: elektrickevozy.cz O zrušení parkování zdarma pro elektromobily v Praze se diskutuje dlouho Původně mělo skončit od roku 2024, ale pravděpodobně se to nestihne O novém

Stát spouští začátkem prosince bohaté dotace firmám na nákup elektromobilů a dobíjecích stanic
Stát podpoří také výstavbu dobíjecích stanic. ZDROJ: Mybox Dotační program Záruka Elektromobilita – I. výzva obsahuje

Od začátku roku jen elektromobily. Volkswagen v Norsku končí s prodejem aut se spalovacími motory
Norské zastoupení Volkswagenu plní svůj záměr zveřejněný již před rokem. Od začátku roku 2024 nebude prodávat žádné vozy se spalovacím motorem. Ilustrační foto Modely Volkswagenu

Dotace na elektromobily jsou pro firmy zásadní
Fotografie: ilustrativní Panelové diskuze se zúčastnili zástupci automobilek resp. importérů aut Zúčastnili se zástupci Škoda Auto, Volkswagen Financial Services, Hyundai Motor Czech, Kia Czech a EY

První změna v cestovních náhradách je tady. Mění se cena elektřiny pro elektromobily
Foto: Tesla Od 1. dubna 2023 se mění průměrná cena za 1 kWh elektřiny, pokud zaměstnanec neprokáže, za kolik skutečně auto na pracovní cestu nabíjel. Jestliže

V Česku už jezdí 20 tisíc elektromobilů. Počty registrací rychle stoupají
Celkem je v ČR evidováno 20 303 elektromobilů V seznamu jmenovitých registrací vede automobilka Škoda Naopak nejmenší podíl mají vozy Nissan V Česku bylo k 30. 9. 2023 evidováno více