Čistě elektrický crossover je dostupný v modelovém provedení 2022 i 2023, zvýhodnění se pohybuje v rozmezí 170.797 Kč až 325.897 Kč.
Automobilka Toyota má ohromné zkušenosti s hybridními vozy, s čistě elektrickými ale dlouho váhala. Koncem října roku 2021 ale představila první čistě elektrický model s krkolomným názvem bZ4X, který se navíc stal prvním přírůstkem do bateriové podznačky blond Zero, odkazující na snahu značky dostat se s emisemi pod nulovou hodnotu.
Vůz vstoupil na český trh s cenovkou od 1.220.000 Kč za model s pohonem předních kol, za čtyřkolku pak zákazníci museli zaplatit minimálně 1.380.000 Kč. V mezidobí se ovšem ceny ještě zvedaly, stejně jako u jiných značek. Nyní však automobilka nabízí zajímavá zvýhodnění.
Na modelový rok 2022 s palubní nabíječkou o výkonu 7 kW totiž značka nabízí zvýhodnění až 300.000 Kč. Nabídka platí pro předokolky s výbavou Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní cena tak z 1.290.000 Kč spadla na 990.000 Kč u předokolky, respektive z 1.450.000 Kč na 1.120.000 Kč u čtyřkolky.
Kromě zvýhodnění 300.000 Kč navíc automobilka nabízí i vybrané příslušenství v hodnotě až 25.897 Kč zdarma, čímž zvýhodnění stoupá na výsledných 325.897 Kč. Navíc je dostupné financování s úrokem 0%, nebo operativní leasing Kinto od 14.990 Kč měsíčně.
Pro vozy modelového roku 2023, které nabízí silnější palubní nabíječku s výkonem 11 kW, nabízí značka zvýhodnění 70.000 Kč. Nabídka opět platí pro předokolky ve výbavách Comfort, Prestige a Executive, případně na čtyřkolky ve výbavě Prestige a Executive. Základní předokolka tak zlevnila z 1.290.000 Kč na 1.220.000 Kč, základní čtyřkolka z 1.450.000 Kč na 1.380.000 Kč.
Kromě zvýhodnění 70.000 Kč navíc automobilka nabízí i zimní komplety a vybrané příslušenství zdarma, díky čemuž by mělo celkové zvýhodnění dosahovat 170.797 Kč. I u novějšího modelového roku je navíc dostupné financování s úrokem 0 %.
A s nimy spojený špičkový servis jako je například příslušenství, řídící software i servis.
Připomeňme, že Toyota bZ4X je osazena baterií s kapacitou 71,4 kWh, přičemž využitelná je kapacita 64 kWh. U předokolky je napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 7,5 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 436 až 500 km.
U čtyřkolky baterie nabíjí dva elektromotory o výkonu 80 kW, každý na jedné nápravě, přičemž celkový výkon je 160 kW a 336 Nm točivého momentu. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a kombinovaný dojezd by se měl pohybovat v rozmezí 411 až 445 km.
Baterie podporuje nabíjecí výkon až 150 kW, díky čemuž by nabití na 80 % mělo trvat pouze 30 minut. Při pomalém nabíjení by mělo plné nabití vozu trvat 10 hodin, respektive 6,5 hodiny se silnější 11kW palubní nabíječkou.
Zdroj:www.auto.cz
Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu
Škoda Elroq. Srovnání klasické verze s variantou First Edition vpravo Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů enyaq a i s elroqem nyní eviduje dalších 50 000 objednávek, z toho 20 000 na
Parkování zdarma pro elektroauta nekončí, Praha zpoplatnění znovu odložila
Řidiči elektromobilů budou zadarmo parkovat v pražských zónách placeného stání (ZPS) i v první polovině roku 2025. Původně mělo bezplatné parkování vozů na elektrický pohon skončit letos 1. ledna,
Rohlík spouští rozvoz elektromobily s vyměnitelnými bateriemi. Připravené k jízdě jsou za tři minuty
Elektromobil BattSwapu v bravach Rohliku Dlouhý vývoj a testování jsou u konce. Rohlík naplno spouští ostrý provoz elektromobilů s vyměnitelnou baterií od společnosti BattSwap. Ty umožňují mít plně nabitou
Pražská energetika ve třetím čtvrtletí zprovoznila 16 nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jich má už 709
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Pražská energetika (PRE) ke konci třetího čtvrtletí
Roste poptávka po nákladních elektromobilech
Zdeněk Petrás, výkonný ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko, Zdroj: Lukáš Dittrich, Autosalon.tv Jako u osobních aut se také ve světě velkých užitkových vozů a autobusů řeší budoucnost
Ikdyž Toyota brzdí výrobu elektromobilu BZ4X, v Japonsku staví továrnu na revoluční baterie
Zdroj: Tiskový servis Toyota Automobilový průmysl prochází v posledních letech výraznými změnami, a každý výrobce se s touto dynamikou musí vyrovnat po svém. Některým se to daří lépe, jiným